اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

مداحان از اصل غافل نشوند/ هدف قیام امام حسین (ع) انسان‌سازی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف قیام امام حسین (ع) انسان‌سازی و جریان‌سازی است و در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها باید به هدف قیام امام حسین (ع) پرداخته شود.

مداحان از اصل غافل نشوند/ هدف قیام امام حسین (ع) انسان‌سازی است

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در رابطه با نحوه و محور مداحی مداحان و سخنرانی واعظان در ایام محرم و صفر اظهار کرد: بی‌شک یکی از محبوب‌ترین، برجسته‌ترین و کامل‌ترین انسان‌هایی که خداوند تبارک و تعالی خلق کردند حضرت امام‌ حسین (ع) هستند.

وی افزود: اگر تمام عالم را بگردید شخصیتی به برجستگی دانش و هر آنچه که در نظر بگیرید مانند امام حسین (ع) نمی‌یابید و اگر هم بیابید از خاندان امام و یا پدر و فرزندان ایشان هستند.

قاضی‌زاده گفت: مسائلی که واعظان و مداحان به آن می‌پردازند باید هدف قیام عاشورا باشد، همان هدفی که شخصیتی با چنین برجستگی و انسانی چنین کامل، خود و فرزند 6 ماهه‌اش، جوان برومند 20 ساله‌اش و تمام یارانش را برای آن هدف به قتلگاه برد در حالی که می‌دانست در این مسیر شهید خواهند شد.

به گفته وی، این هدف برای سیدالشهدا آنقدر با ارزش بود که ایشان تمام زنان خاندانش را با خود به کربلا بردند و آن‌ها را سختی دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: ما مسلمانان با سوگواری برای سیدالشهدا، شهادت حضرت را پاس می‌داریم و یاد انسانی چنین فوق‌العاده را زنده نگاه می‌داریم؛ اما در نظر داشته باشیم که کلام واعظان و مداحی مداحان ما فقط به این محدود نشود و به هدف قیام نیز بپردازیم هدفی که انسان‌ساز و جریان‌ساز است.

وی گفت: هدف قیام سیدالشهدا است که امر به معروف و نهی از منکر را زنده نگاه می‌دارد، معروف و منکر را معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که هر قدر بالا و در اوج برجستگی باشی ارزش سختی کشیدن، گرسنگی کشیدن، به اسارت رفتن، شکنجه شدن و به شهادت رسیدن را دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: گرسنگی، تشنگی، از دست دادن عزیزان، بی‌خانمانی، از دست دادن اموال، اسارت، شکنجه و شهادت همه و همه در صحنه عاشورا اتفاق افتاد اما هدف سیدالشهدا آنقدر بزرگ بود که در برابر این مصیبت‌ها و سختی‌ها باز هم حضرت زینب (س) می‌فرمایند: من به جز زیبایی چیزی ندیدم.

قاضی‌زاده در پایان گفت: مداحان و واعظان باید در سوگواری ابا عبدالله‌الحسین (ع) به این موضوع بپردازند که سیدالشهدا، خانواده و یارانشان بزرگ بودند اما هدف قیام سیدالشهدا بزرگ‌تر بوده است.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول