اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

مهم‌ترین مسئله در قیام امام حسین (ع) پاسداری از اسلام ناب است

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: مهم‌ترین مسئله در قیام امام حسین (ع) پاسداری از اسلام ناب است و بهتر است که بگوییم هر امام معصومی خود را موظف به حراست از تمامیت اسلام بعد از پیامبر (ص) می‌داند.

مهم‌ترین مسئله در قیام امام حسین (ع) پاسداری از اسلام ناب است

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان (ع) اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله در قیام امام حسین (ع) پاسداری از اسلام ناب است و بهتر است که بگوییم هر امام معصومی خود را موظف به حراست از تمامیت اسلام بعد از پیامبر (ص) می‌داند و امام حسین (ع) به عنوان وارث پیامبر گرامی اسلام و امام‌المسلمین از اسلام حمایت و حراست کرد.

وی تصریح کرد: بدعت‌های گوناگون اعتقادی فرهنگی فراوانی در این زمان وجود داشت که از آن جمله می‌توان به تعیین انسان‌های ناصالح و ناشایسته در راس امور مسلمین اشاره کرد. یزید به عنوان خلیفه مسلمین در راس حکومت بود و از امام معصوم نیز می‌خواست تا با او بیعت کند و اسلام چنین بدعتی را بر نمی‌تابید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان این‌که یکی از شعارهای امام حسین (ع) در قیام عاشورا این بود که من برای اصلاح دین جدم قیام کردم، ادامه داد: امام حسین (ع) خطراتی که متوجه اسلام بود را به همه نشان داد و در مسیر حرکت به کربلا به تبیین اسلام و امامت پرداختند.

وی به چرایی همراه شدن اهل‌بیت امام حسین (ع) با ایشان در کربلا اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) که اسلام را در خطر می‌بیند برای حمایت از دین با همه توان و ظرفیت و سرمایه خود که اهل‌بیت (ع) ایشان هستند به مبارزه می‌پردازند و این نخستین پیام عاشوراست.

عرب‌انصاری تاکید کرد: عاشورا، الگوهای اخلاقی پرشماری برای جهان دارد که در این راستا می‌توان به حضرت زینب (ع) به عنوان الگوی فرهنگی، علی‌اصغر (ع) به عنوان الگوی مظلومیت و رهبر کودکان شیرخوار و علی‌اکبر (ع) به عنوان نماد شجاعت در جوانان یاد کرد.

وی با اشاره به آثار قیام حسینی اظهار داشت: علی‌اصغر 6 ماهه سند مظلومیت امام حسین (ع) است و اگر ایشان شهید نمی‌شد مظلومیت ایشان برای مردم جهان نمایان نمی‌شد. شهادت علی‌اکبر (ع) به گونه‌ای که تمام بدن این بزرگوار پاره پاره شده بود و پدر به تنهایی نمی‌توانست این جسم را بلند کند سند عناد دشمن است و هر کدام از وقایع کربلا در جایگاه خودشان تاثیر گذاشته و الگوی یک نسل هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خاطرنشان کرد: عاشورا سراسر فرهنگ و تمدن است و ما در هیچ عصر و مذهبی نمی‌بینیم که هر گروه سنی برای خود یک رهبر و پیشوا داشته باشد؛ علی‌اصغر (ع) رهبر کودکان، حبیب بن مظاهر الگوی سالخوردگان و زینب (س) پیشوای زنان است و باید گفت کربلا مکتب تربیتی، بینشی و اعتقادی است.

انتهای پیام/78005/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول