اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

انتقال پیام عاشورا سبب تداوم نهضت امام حسین(ع) می‌شود

امام جمعه میاندرود با اشاره به اینکه لازمه اعمال محرم به‌دنبال پیام عاشورا بودن و شنیدن آن است گفت: انتقال پیام عاشورا سبب زنده بودن و تداوم نهضت امام حسین(ع) می‌شود.

انتقال پیام عاشورا سبب تداوم نهضت امام حسین(ع) می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، سیدمجتبی رسولی جویباری ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در شرکت مهدشت میاندرود با بیان اینکه مردم ما محرم را با اباعبدالله می‌شناسند اظهار داشت: اگر محرم و عاشورا نبود شناخت و معرفت ما نسبت به امام حسین(ع) هم بسیار اندک بود.

وی با بیان اینکه پیامبران خط هدایت و مسیر خود را با امام حسین(ع) تنظیم می‌کردند افزود: این نشان از تاثیرگذاری انفاس قدسیه حضرت اباعبدالله بر مردم آن دوران‌ها بوده است.

امام جمعه میاندرود گفت: خداوند برای پیامبران و اولیا گذشته سرزمین کربلا و روضه آن را مکشوف کرده بود چنان که حضرت آدم به دلیل ترک اولی به‌ واسطه گریه بر امام حسین(ع) توبه کرده و خداوند هم توبه او را پذیرفته است.

رسولی عزاداری دهه اول محرم را ایجاد بستر لازم برای تاثیرپذیری قیام سیدالشهدا برای مردم دانست و گفت: مردم با توسل به امام خود را به عالم ملکوت متصل می‌کنند چرا که اگر ائمه و امام حسین(ع) نباشند دست هیچ بشری به جایی نمی‌رسد.

خطیب جمعه مرکز شهرستان میاندرود زیارت عاشورا را حدیث قدسی دانست و افزود: خدا در زیارت عاشورا نزدیک شدن به خود را با واسطه امام حسین(ع) و اهل بیت عنوان می‌کند و شرط آن موالات، عشق و علاقه به امام حسین(ع) است.

وی برائت از ظالمان را شرط دوم تقرب به خداوند عنوان کرد و گفت: این نشان می‌دهد که محرم و عزاداری باید باشد اما عزاداری بدون معرفت فایده‌ای نخواهد داشت چرا که قرار است انسان با عزاداری به خداوند تقرب پیدا کند.

امام جمعه میاندرود ابراز انزجار از دشمنان اباعبدالله را شرط دیگر تقرب دانست و گفت: انسان باید نسبت به دشمنان امام در هر سطح و زمینه‌ای هست اعلام دشمنی کند چرا که معتقدان به روز قیامت هرگز با دشمنان خداوند احساس دوستی نمی‌کنند و دست دوستی به آنها نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه  محرم، عزاداری و نذورات در این ماه نشان از موالات مردم نسبت به امام حسین(ع) دارد افزود: اما باید توجه داشت که موالات نیز به تنهایی برای تقرب کافی نیست.

رسولی اظهار داشت: دشمن‌شناسی برای انسان مومن و عاشق ابی عبدالله بسیار مهم است و جبهه‌گیری در برابر دشمنان شرط اصلی برای انسان مومن است.

وی با بیان اینکه ما در دهه اول محرم بسیار عالی عمل کرده‌ایم افزود: کاری که در کربلا تا لحظه شهادت حضرت انجام شد یک قسمت از ماجراست اما امام حسین(ع) فقط گریه کن و عزادار نمی‌خواهد چرا که اگر تنها به این خلاصه می‌شد دیگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مسئولیتی نداشتند.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه امام حسین(ع) با نوحه و روضه زنده نمی‌شود افزود: امام فردی مانند حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) می‌خواهد که پس از شهادت او تنها زانوی غم بغل نکرده و در راستای روشنگری جامعه تلاش کردند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به جای عزا گرفتن در قتلگاه در برابر دشمنان سینه سپر کردند و پیام عاشورا و امام حسین(ع) را به مردم رساندند.

رسولی ابراز داشت: هر قیام و نهضتی دو بخش مهم و اساسی دارد که خون و پیام دو بخش عمده آن است.

وی ادامه داد: خون دادن کار اباعبدالله بوده است اما آنچه امام را زنده کرد پیام نهضت بود که از همان لحظه شهادت توسط حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به گوش مردم رسیده است.

امام جمعه میاندرود بیان داشت: نشستن و گریه کردن چاشنی کار است اما لازمه آن به‌دنبال پیام عاشورا بودن است که اینکار موجب زنده بودن و تداوم نهضت امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/86021/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول