اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران‌:

تعاونی دهیاران یزد به دنبال خرید زمین در ساحل گهرباران است

معاون سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران از تقاضای تعاونی دهیاران استان یزد برای خرید زمین در ساحل گهرباران میاندرود خبر داد.

تعاونی دهیاران یزد به دنبال خرید زمین در ساحل گهرباران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، عادل عفتی امشب در مراسم بهره‌برداری از ساختمان تعاونی دهیاران بخش گهرباران با اشاره به وجود زمین‌های حاصل‌خیز و روستاهای دارای طرح هادی مصوب در این بخش از مازندران بیان داشت: مهم‌ترین زمین‌هایی که در این بخش کاربری کشاورزی ندارند زمین‌های ساحلی هستند که هر سانتی‌متر آن مهم و با ارزش است.

معاون سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با اشاره به تخلفات صورت گرفته در برخی ساخت و سازهای این بخش و دیگر بخش‌های مازندران اظهار داشت: دهیاری‌ها با مسئولیت شخص دهیار و در غیاب آنها بخشدار به عنوان کفیل دهیاران مجاز به صدور مجوز ساخت و ساز روستایی هستند.

وی با هشدار درباره صدور مجوز در خارج از بافت روستایی و طرح مصوب هادی هر روستا تصریح کرد: در صورت صدور مجوز در خارج از بافت روستا کار به مراجع قضایی کشیده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با ساخت و ساز شرکت‌ها مخالف نیستیم، اظهار داشت: قرار نیست برخی حقوق بیت‌المال را ضایع کنند و نمی‌گذاریم فلان شرکت انجمن یا دانشگاه حق و حقوق بیت‌المال را پرداخت نکنند.

معاون فنی سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با اشاره به ضرورت وجود برنامه در توسعه روستاها و شهرها در زمینه‌های مختلف صنعتی کشاورزی و گردشگری افزود: اراضی ساحلی مانند انرژی هسته‌ای هستند.

وی با اشاره به تقاضای خرید زمین ساحلی در میاندرود توسط تعاونی دهیاران استان یزد اظهار داشت: زمین‌های ساحلی در این بخش از مازندران با فاصله تنها 20 دقیقه‌ای از فرودگاه ساری ارزش گردشگری بسیار بالایی دارند.

مسئول حفظ حقوق بیت‌المال سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در پایان خاطرنشان کرد: برخی مسئولان روستاهای ما در تغییر غیرمجاز کاربری زمین‌های کشاورزی پای را از گلیم خود درازتر کرده‌اند.

به گزارش فارس، در این مراسم فرماندار میاندرود، بخشدار و رئیس شورای، بخش گهرباران دهیاران و مسئولان شوراهای اسلامی روستاهای بخش همچنین مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران حضور داشتند.

انتهای پیام/86021/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول