اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون استان اصفهان خبر داد

آمادگی صدور 210 میلیارد ریال ضمانت‌نامه اخذ تسهیلات به تعاونی‌های اصفهان

دبیر اتاق تعاون استان اصفهان گفت: امسال اتاق تعاون استان اصفهان آمادگی صدور 210 میلیارد ریال ضمانت‌نامه اخذ تسهیلات برای تعاونی‌های استان اصفهان را دارد.

آمادگی صدور 210 میلیارد ریال ضمانت‌نامه اخذ تسهیلات به تعاونی‌های اصفهان

محمد طاهری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با آمادگی صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون برای صدور ضمانت‎نامه اخذ تسهیلات برای تعاونی‎های استان اصفهان اظهار داشت: امسال اتاق تعاون اصفهان آمادگی دارد به‎ عنوان نماینده صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون نسبت به راهنمایی، مشاوره و صدور ضمانت‎نامه تا سقف 210 میلیارد ریال برای شرکت‎های تعاونی در قالب طرح‎های ایجادی و توسعه‎ای اقدام کند.

وی افزود: در جلسه کمیسیون کشاورزی بخش تعاون در جمع مدیران اتحادیه‎ها و شرکت‎های تعاونی کشاورزی ضمن اشاره به رویکرد اتاق تعاون در راستای ایجاد اشتغال پایدار به ارائه مزایای بخش تعاون و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این بخش پرداخته شد.

دبیر اتاق تعاون استان اصفهان تصریح کرد: هیئت وزیران در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و در راستای اجرای عدالت اجتماعی، تامین استقلال اقتصادی جامعه، ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت و حمایت از سرمایه‌گذاری مولد و اشتغال‌زا، به‌ویژه حمایت از جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را تصویب کرده و نمایندگی این صندوق نیز در سال 90 در اتاق تعاون استان اصفهان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق در راستای توسعه بخش تعاون و رفع موانع آن از طریق اعتبار‌سنجی متقاضیان نسبت به صدور انواع ضمانت‎نامه اقدام می‌کند، ادامه داد: به ‎طور خلاصه می‎توان به تضمین اعتبارات و سرمایه‎گذاری‎ها، تعهدات، مطالبات و معاملات شرکت‎های تعاونی و همچنین تضمین اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک‎ها و موسسات مالی و اعتباری (دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی) به شرکت‌های تعاونی اشاره کرد.

طاهری تاکید کرد: در ضمانت‎های اعتباری این صندوق، حداکثر 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی موسسات اعتباری و بانک‎ها به تعاونی‎های مورد تعهد صندوق اختصاص داده می‌شود به صورتی که متقاضی باید بابت 30 درصد مبلغ وام و سود مربوطه نسبت به تامین وثیقه ملکی برای بانک اقدام کند.

انتهای پیام/63015/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول