اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

شرکت‌‌های دانش‌بنیان شرط لازم توسعه علمی به شمار می‌رود

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان شرط لازم توسعه علمی به شمار می‌رود، رویکرد وزارت علوم در رابطه با این شرکت‌ها رویکردی حمایت‌کننده و توسعه‌دهنده از ابتکارات آنهاست.

شرکت‌‌های دانش‌بنیان شرط لازم توسعه علمی به شمار می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، وحید احمدی ظهر امروز در نخستین همایش ملی برند و شرکت‌های دانش بنیان که با حضور رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در پارک علم و فناوری امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برند فقط یک نام نیست بلکه سمبلی منحصر به فرد است که با هدف فروش کالاها یا ارائه خدماتی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: باید توجه داشت که در دنیای امروز برند یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر توسعه اقتصادی، فرهنگ رقابت و تکامل‌دهنده مجموعه بهم پیوسته پارامترهای علم و دانش، پژوهش، اقتصاد و مدیریت به شمار می‌رود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهداف ایجاد برند بیان کرد: هدف از ایجاد یک برند، چیزی فراتر از فروش کالا یا ارائه خدمات است زیرا برند علاوه بر اینکه سهم بازار را زیر تسلط خود می‌گیرد راهکارهایی برای رشد و تعالی ارائه می‌دهد.

احمدی تصریح کرد: برند می‌تواند کارکنان ماهر را جذب کرده و ارزش خود را نزد سهامداران ارتقا بخشد.

این مسئول با اشاره به برخی از خصوصیات یک برند خوب عنوان کرد: یک برند خوب باید در وهله اول چیزی از هدف تولید محصول، کیفیت، منافع، استفاده‌ها و طرز کار آن  پیشنهاد کند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: برند باید ساده، کوتاه و دارای تلفظ ساده بوده و به خاطر سپردن آن آسان باشد، به سادگی تبلیغ و شناسایی شود تا همواره در اذهان عمومی باقی بماند.

احمدی ابراز داشت: با توجه به اینکه در عصر حاضر شرکت‌ها و حوزه‌های مختلف برای توسعه جایگاه خود در رقابت شدید با یکدیگر هستند، بدون شک هر یک از آنها نیازمند برند شاخص و شناخته شده‌تری است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اذعان کرد: در سال‌های اخیر علم و فناوری از مراحل مختلفی از قبیل آموزش، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش تقاضا محور و اقتصاد پژوهش محور عبور کرده است.

احمدی اضافه کرد: رسیدن به این مرحله آسان نبود بلکه به زیرساخت‌ها و شاخص‌های متعددی نیاز بود تا موتور محرک جامعه که همان اقتصاد است، دانش بنیان شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برند دارای دوران طلوع و غروب است بنابراین شرکت‌ها باید توجه داشته باشند که برای ماندگاری در این عرصه باید برند آنها نقش فعالی ایفا کند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پیش شرط‌های تحقق یک اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد: شاخص‌ها، تعریف اهداف، زیرساخت‌ها، بودجه کافی، مدیریت صحیح و دیپلماسی مشخص از جمله پیش شرط‌های تحقق یک اقتصاد دانش‌بنیان است.

احمدی اظهار کرد: فناوری نیز متاثر از عوامل برنامه‌ای و ساختاری باید خود را با این مراحل تحولی تطبیق دهد و طراحی برند نیز یکی از لوازم کار به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به نقش برند در حضور در بازارهای تجاری بیان کرد: برای حضور در بازارهای تجاری نیازمند الگوهای مناسب در این زمینه هستیم تا با کار اقتصادی زمینه استواری و استحکام صنعت فراهم شود بنابراین برند در این حوزه نقش مهمی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/77010/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول