اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک

شرکت دانش‌ بنیان در دانشگاه آزاد اراک تاسیس می‌شود

مدیر علمی ناحیه بسیج دانشجویی استان مرکزی از تاسیس شرکت دانش‌ بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی اراک در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شرکت دانش‌ بنیان در دانشگاه آزاد اراک تاسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجتبی شاهوار ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی واحد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک اظهار داشت: موافقت‌های اولیه با تاسیس شرکت دانش بنیان مطابق تفاهم‌نامه‌های موجود با وزارت علوم اخذ شده و در آینده‌ای نزدیک با همکاری مسئولان دانشگاه اراک نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شرکت در راستای تجاری‌سازی علوم و به منظور بهبود رابطه صنعت و دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد، ادامه داد: بدون شک تجار‌ی سازی فعالیت‌های این شرکت‌ها نقش موثری در اشتغال و افزایش گردش مالی در استان دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر علمی ناحیه بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان به بروز حماسه اقتصادی در کشور کمک می‌کند زیرا این شرکت‌ها در شکوفایی اقتصاد دانش بنیان موثر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: واحد علمی بسیج دانشگاه آزاد اراک با دایر کردن غرفه‌ای از فعالیت‌های علمی و پژوهشی نسبت به معرفی دستاوردهای دانشگاه‌های فعال استان در این زمینه اقدام کرده است.

در این نمایشگاه اختراعاتی مانند اختراع داروی دیابت، اختراع دستگاه رفع صافی کف پا، ماشین پیل سوختی، ربات مین‌یاب، مقالات چاپ شده در مجلات ISI، سنسور تشخیص رنگ، تفنگ الکترو مغناطیسی و... به معرض نمایش در آمده است.

انتهای پیام/87003/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول