اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی مطرح کرد

فعالیت 7 تعاونی دانش‌بنیان در خراسان شمالی / حضور 3 شرکت تعاونی نمونه کشوری از خراسان شمالی

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی شمار شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان در این استان را هفت شرکت تعاونی عنوان کرد.

فعالیت 7 تعاونی دانش‌بنیان در خراسان شمالی / حضور 3 شرکت تعاونی نمونه کشوری از خراسان شمالی

علی حسین‌پورپاکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: اعضای این شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان از فارغ‌التحصیلان و مخترعان در جشنواره خوارزمی بوده که در این شرکت‌های تعاونی عضویت دارند.

وی افزود: براساس قانون این شرکت‌های تعاونی از پرداخت مالیات معاف بوده و تعاون خراسان شمالی با اولویت به این شرکت‌های تعاونی کمک می‌کنند.

حسین‌پورپاکزاد شمار تعاونی‌های خراسان شمالی را سه هزار و 148 شرکت تعاونی برشمرد و گفت: این شرکت‌ها دارای 599 هزار عضو هستند که البته اعضای تعاونی سهام عدالت هم جزو اعضای آن به شمار می‌روند.

وی حجم سرمایه گذاری انجام شده در این شرکت‌های تعاونی را 733 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای 24 هزار نفر نیز فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیشترین تعداد تعاونی‌ها در خراسان شمالی را مربوط به رشته خدمات با 848 شرکت تعاونی برشمرد.

وی اظهار کرد: 827 شرکت نیز در بخش کشاورزی به عنوان رتبه دوم در حوزه شرکت‌های تعاونی این استان فعالیت دارند.

حسین‌پورپاکزاد با بیان اینکه بخش صنعت بعد از خدمات و کشاورزی بیشترین تعداد شرکت‌های تعاونی تاسیس شده در استان را به خود اختصاص داده است، گفت: هم اکنون 652 شرکت تعاونی در بخش صنعت فعالیت دارند.

به گفته وی، 332 تعاونی نیز در بخش مسکن فعالیت داشته که بخش عمده‌ای از آن مربوط به تعاونی‌های مسکن مهر است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 479 تعاونی نیز در بخش حمل و نقل، تأمین نیازها و فرش در این استان تاسیس شده است.

وی شمار شرکت‌های تعاونی مربوط به بانوان در خراسان شمالی را هم 404 تعاونی عنوان کرد و گفت: چهار هزار و 835 نفر در این تعاونی‌ها عضویت دارند.

حسین‌پورپاکزاد با بیان اینکه در این تعاونی‌های بانوان 6 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، افزود: 2 هزار و 576 فرصت شغلی در این تعاونی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: براساس قانون 70 درصد از تعاونی‌های بانوان باید از اعضای خانم بوده که خوشبختانه استقبال خوبی از تعاونی‌های بانوان در خراسان شمالی شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگری از معرفی 2 شرکت تعاونی نمونه کشوری و یک شرکت تعاونی استانی نمونه ملی به مناسبت هفته تعاون خبر داد و گفت: این شرکت‌ها در 12 شهریور طی آیینی به مناسبت هفته تعاون در تهران تجلیل می‌شوند.

وی این شرکت‌های تعاونی را شامل گلریز امین با گرایش فعالیت فرش، شرکت حمل و نقل شهید بهشتی با گرایش حمل بار و همچنین شرکت تولیدی ساقه طلایی اسفراین عنوان کرد.

انتهای پیام/63002/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول