اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

راه توسعه و پیشرفت از مسیر علم و فناوری می‎گذرد

استاندار سمنان گفت: معتقدیم راه توسعه و پیشرفت از مسیر علم و فناوری می‎گذرد و باید به این اصول توجه شود.

راه توسعه و پیشرفت از مسیر علم و فناوری می‎گذرد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، استاندار سمنان به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان و مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری سمنان از غرفه استان سمنان در چهارمین جشنواره علم تا عمل بازدید کرد.

استاندار سمنان در حاشیه این جشنواره، نشستی صمیمی با خیام نکویی، معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار کرد.

استاندار سمنان در بازدید از چهارمین نمایشگاه علم تا عمل در مصلای تهران، ضمن ارزشمند دانستن برگزاری سالانه نمایشگاه علم تا عمل و فراهم شدن امکان ارائه ایده‎های توسط شرکت‎ها و افراد نخبه افزود: یکی از راه‎های عبور از بحران‎ها توجه به پارک‎های فناوری است و اگر این حرکت را به سرمایه تبدیل کنیم، می‎توانیم امیدوار باشیم در آینده اتفاقات خوبی برای کشور بیفتد.

محمد وکیلی همچنین برگزاری این جشنواره‎ها را بستری امن برای ارائه ایده‎ها دانست تا نخبگان احساس امنیت کنند که طرح و ایده آنها برای خودشان محفوظ می‎ماند و از این طریق، می‎توانند آن را ارائه و مسیر تجاری‎سازی را طی کنند.

استاندار سمنان ضمن بازدید از غرفه استان سمنان و طرح‎های ارائه شده توسط استان سمنان افزود: معتقدیم راه توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور از مسیر علم و فناوری می‎گذرد و در صورتی که کار را با علم و فناوری همراه کنیم اتفاقات خوبی می‎افتد و مدیریت منابع مالی نیز بهینه می‎شود؛ همان‎طور که گذشتگان نیز بر اساس تعهدات علمی اقدام می‎کردند و آثار وی سالیان سال ماندگار و مستحکم مانده است.

وکیلی همچنین آمادگی استان سمنان را برای برگزاری پنجمین جشنواره علم تا عمل در سال آینده اعلام کرد و افزود: باید به تناسب امکانات استان‎ها از آنها انتظار داشت؛ اما این امر باعث ایجاد حرکت، رقابت و فرصت‎های ارزشمند در استان‎ها می‎شود.

استاندار سمنان خواستار برگزاری نمایشگاهی به صورت استانی شد تا ایده‎های بیشتری در استان سمنان امکان ارائه و شناخته شدن داشته باشند و مردم نیز با این فضا آشنا شوند.

وکیلی ضمن تأکید بر کمک به تجاری‎سازی ایده‎های خوب و توجه به پارک فناوری و ارتباط صنعت با دانشگاه، به ارائه‎کنندگان طرح و ایده در این نمایشگاه نیز توصیه کرد تا مسیر تجاری‎سازی و جذب سرمایه‎گذار را پیگیری کنند و بر مخاطب‎شناسی، بازارشناسی و بازاریابی و رویکردهای علمی در این خصوص تأکید کرد.

استاندار سمنان در نشستی با معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه این جشنواره اظهار داشت: فلسفه تشکیل معاونت علمی و فناوری که با مطالبه و تأکید مقام معظم رهبری تشکیل شده است، حمایت از فرآیند تبدیل ایده تا تولید ثروت و تجاری‎‎سازی و ایجاد کارآفرینی و اشتغال است.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره انعکاس فرهنگ‎سازی در بحث تجاری‎سازی ایده‎ها و توجه ویژه و نمادین به کسانی است که فناور هستند و می‎توانند کارهایی در جهت حل مشکلات کشور و ایجاد اشتغال و کارآفرینی انجام دهند.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول