اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری مازندران خبر داد

صادرات محصولات دانش‌بنیان مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران از صادرات محصولات دانش‌بنیان توسط شرکت‌های استانی و مستقر در پارک علم و فناوری خبر داد.

صادرات محصولات دانش‌بنیان مازندران

مجتبی بلباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های وسایل تفریحی، ورزشی و نانو سلولز نیز توسط شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مجموعه پارک دستاوردی بزرگ است.

وی ادامه داد: تجهیز و بازسازی ساختمان مرکزی پارک به عنوان آبرو و نماد فناوری استان و حامی اصلی شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر ایجاد روحیه امید و نشاط نفش بسیار مهمی را در کارکردها و انجام وظایف بخش‌های مختلف آن ایفا می‌کند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری مازندران، جذب پنج شرکت و واحد فناور دانش‌بنیان در ماه‌ اخیر و صف طولانی متقاضیان استقرار در مجموعه پارک بارقه امیدی در جهت توسعه فناوریهای دانش بنیان در استان ایجاد کرده است.

بلباسی در تشریح اسامی و طرح مهمترین فعالیت‌های این شرکت‌ها از شرکت تعاونی دانش‌بنیان آبزیان کاسپین با ایده‌ محوری تکثیر و پرورش میگوی وانامی نام برد.

وی افزود: این شرکت در حوزه پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در زمین‌های غیرزراعی و ساحلی استان مازندران نیز فعالیت دارد.

بلباسی همچنین شرکت تاک را نیز اختصار تحقیقاتی، آموزشی و کشاورزی برشمرد که با ایده محوری آموزش، پژوهش و مشاوره در زمینه کشاورزی با رویکرد گیاه پزشکی فعال است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: شرکت تاک یک شرکت تحقیقاتی آموزشی در خصوص شناسایی استرس‌های زنده و غیرزنده محصولات مختلف کشاورزی، ارائه روش‌های نوین مانیتورینگ و کنترل آفات در راستای کاهش مصرف سموم کشاورزی، تولید غذای سالم، مدیریت منابع خاک و آب، حفظ محیط زیست و افزایش تولید محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی و منابع طبیعی است.

انتهای پیام/86022/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول