به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، وحید احمدی ظهر امروز در نخستین همایش ملی برند و شرکتهای دانش بنیان که با حضور رؤسای پارکهای علم و فناوری سراسر کشور در پارک علم و فناوری امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برند فقط یک نام نیست بلکه سمبلی منحصر به فرد است که با هدف فروش کالاها یا ارائه خدماتی خاص مورد استفاده قرار میگیرد.
وی افزود: باید توجه داشت که در دنیای امروز برند یکی از اجزای جداییناپذیر توسعه اقتصادی، فرهنگ رقابت و تکاملدهنده مجموعه بهم پیوسته پارامترهای علم و دانش، پژوهش، اقتصاد و مدیریت به شمار میرود.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهداف ایجاد برند بیان کرد: هدف از ایجاد یک برند، چیزی فراتر از فروش کالا یا ارائه خدمات است زیرا برند علاوه بر اینکه سهم بازار را زیر تسلط خود میگیرد راهکارهایی برای رشد و تعالی ارائه میدهد.
احمدی تصریح کرد: برند میتواند کارکنان ماهر را جذب کرده و ارزش خود را نزد سهامداران ارتقا بخشد.
این مسئول با اشاره به برخی از خصوصیات یک برند خوب عنوان کرد: یک برند خوب باید در وهله اول چیزی از هدف تولید محصول، کیفیت، منافع، استفادهها و طرز کار آن پیشنهاد کند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: برند باید ساده، کوتاه و دارای تلفظ ساده بوده و به خاطر سپردن آن آسان باشد، به سادگی تبلیغ و شناسایی شود تا همواره در اذهان عمومی باقی بماند.
احمدی ابراز داشت: با توجه به اینکه در عصر حاضر شرکتها و حوزههای مختلف برای توسعه جایگاه خود در رقابت شدید با یکدیگر هستند، بدون شک هر یک از آنها نیازمند برند شاخص و شناخته شدهتری است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اذعان کرد: در سالهای اخیر علم و فناوری از مراحل مختلفی از قبیل آموزش، آموزش پژوهشمحور، پژوهش تقاضا محور و اقتصاد پژوهش محور عبور کرده است.
احمدی اضافه کرد: رسیدن به این مرحله آسان نبود بلکه به زیرساختها و شاخصهای متعددی نیاز بود تا موتور محرک جامعه که همان اقتصاد است، دانش بنیان شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: برند دارای دوران طلوع و غروب است بنابراین شرکتها باید توجه داشته باشند که برای ماندگاری در این عرصه باید برند آنها نقش فعالی ایفا کند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پیش شرطهای تحقق یک اقتصاد دانشبنیان عنوان کرد: شاخصها، تعریف اهداف، زیرساختها، بودجه کافی، مدیریت صحیح و دیپلماسی مشخص از جمله پیش شرطهای تحقق یک اقتصاد دانشبنیان است.
احمدی اظهار کرد: فناوری نیز متاثر از عوامل برنامهای و ساختاری باید خود را با این مراحل تحولی تطبیق دهد و طراحی برند نیز یکی از لوازم کار به شمار میرود.
این مسئول با اشاره به نقش برند در حضور در بازارهای تجاری بیان کرد: برای حضور در بازارهای تجاری نیازمند الگوهای مناسب در این زمینه هستیم تا با کار اقتصادی زمینه استواری و استحکام صنعت فراهم شود بنابراین برند در این حوزه نقش مهمی ایفا میکند.
انتهای پیام/77010/ی40/پو3002