اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

نهضت تجلیل از حافظان قرآن در قزوین تداوم دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین از تداوم روند برگزاری مراسمات مختلف تجلیل از حافظان قرآنی شهر قزوین به همت شورا و شهرداری قزوین خبر داد.

نهضت تجلیل از حافظان قرآن در قزوین تداوم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین صلح‌جو صبح امروز در آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در شبستان امیرالمؤمنین علی (ع) مسجد النبی برگزار شد، اظهار داشت: این‌گونه برنامه‌ها در راستای افزایش تعداد حافظان قرآن کریم و در راستای تحقق هدف رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور است.

وی برگزاری چنین برنامه‌هایی را حرکتی رو به پیشرفت برشمرد و نمایندگان مردم در شورای شهر و مدیران شهرداری را سیاست‌گذاران و مجریان اینگونه برنامه‌ها اعلام کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن اینکه بر بهره‌مندی از توان معنوی و اخلاقی حافظان قرآن تأکید می‌کرد، ادامه داد: قرآن در اصل، حافظ انسان‌هاست و می‌توان در بسیاری از امورات و کارهای روزمره زندگی خانوادگی و اجتماعی از راهنمایی‌های صادقانه و هوشمندانه آن بهره برد.

صلح‌جو با بیان احادیثی از پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در بیان جایگاه و عظمت توجه به تلاوت و حفظ قرآن، یادآور شد: حافظان قرآن باید ضمن مرور آیات، در سخن خداوند تدبر و تأمل کنند و از سویی بدانند از جایگاه و ارزش خاصی برخوردارند.

وی دوران کودکی و نوجوانی را بهترین زمان برای حفظ قرآن دانست و بر توجه خانواده‌ها در انس فرزندانشان با کلام خدا تأکید کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین اذعان کرد: برگزاری دو دوره تجلیل از حافظان قرآن به همت شورا و شهرداری قزوین نشان‌دهنده حساسیت آنان در تحقق اهداف فرهنگی تدوین شده است و به طور حتم این روند ادامه دارد.

انتهای پیام/2667/ل20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول