اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

افزایش تعداد حافظان از مهم‌ترین راه‌های حفظ و حراست از قرآن است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: افزایش تعداد حافظان قرآن یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ و حراست از قرآن است که زمینه تأمل و تدبر در کلام وحی را نیز فراهم می‌آورد.

افزایش تعداد حافظان از مهم‌ترین راه‌های حفظ و حراست از قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی در آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در در شبستان امیرالمؤمنین علی (ع) مسجد النبی برگزار شد، با بیان اینکه انس با قرآن چهره انسان را نورانی می‌کند، اظهار داشت: قرآن کریم از حقائق هستی و مبدأ اعلی نشأت می‌گیرد و تمسک به آن سعادت آدمی را در پی دارد.

وی با تأکید بر اینکه انسان نیازمند تلاوت قرآن است، متذکر شد: اگر والدین به تلاوت و حفظ کلام وحی اهمیت دهند فرزندان آنان نیز به این سمت گرایش پیدا می‌کنند و قرآن جزئی از زندگی آنان می‌شود و این در راه سعادت و خوشبختی گام نهادن است.

امام جمعه شهرستان تاکستان تلاش شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی ورزشی را در تقدیر از حافظان قرآنی ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: صرف بودجه شهر برای رواج فرهنگ قرآنی در جامعه بسیار خوب است چراکه نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها به قرآن روی می‌آورده و از آسیب‌های اجتماعی و انحرافات اخلاقی دور می‌شوند.

اسلامی تأثیرگذاری مثبت ناشی از رواج فرهنگ قرآنی در شهر را یک افتخار برای شهرداری قزوین دانست و گفت: اجرای مفاهیم و دستورات قرآن کریم و عمل به سیره و روش زندگی اهل بیت (ع) نیز باید مورد توجه خانوداه‌ها قرار گرفته و آنان را در این زمینه‌ها تشویق کنند.

این مسئول یادآور شد: در خبرها خوانده و از زبان مسئولان مربوطه شنیده‌ام که در حال حاضر 400 حافظ قرآن در قزوین داریم و بناست تعداد آنها بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به یک هزار و 500 نفر افزایش یابد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: افزایش تعداد حافظان قرآن یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ و حراست از قرآن است که زمینه تأمل و تدبر در کلام وحی را نیز فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/2667/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول