اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برترین‌های قرآنی همانند قهرمانان ورزشی تجلیل شوند

افرادی که در میادین ورزشی موفق به کسب مقام و مدال‌هایی می‌شوند مورد عنایت ویژه مسئولان هستند، در حالی که جوانان قرآنی به عنوان مبلغان دین ناب محمدی از جایگاه ارزشی قرار نمی‌گیرند و مورد توجه واقع نمی‌شوند.

برترین‌های قرآنی همانند قهرمانان ورزشی تجلیل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی مازندران از روز گذشته در دو بخش خواهران و برادران در امامزاده ابراهیم شهرستان بابلسر و امامزاده قاسم شهرستان فریدونکنار آغاز و همچنان ادامه دارد. 

این مسابقات در دو روز متوالی با حضور 467 شرکت‌کننده در بخش‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء و 10 جزء قرآن کریم در حال برگزاری است.

در این دوره از مسابقات 32 داور حضور دارند که از این تعداد 16 داور در بخش آقایان و 16 داور در بخش بانوان فعالیت می‌کنند.

حضور بی‌نظیر جوانان در مسابقات

داور تجوید و حفظ قرآن کریم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در بابلسر اظهار داشت: حضور چشمگیر جوانان در این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر است.

غلامرضا نوروزی با بیان اینکه سطح برگزاری این دوره از مسابقات نسبت به مسابقات سال‌های گذشته برتر است، افزود: این دوره از مسابقات همانند مسابقات کشوری از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی یکی از نقاط مثبت این دوره از مسابقات را حضور چشمگیر شرکت‌کنندگان زیر 16 سال عنوان کرد و گفت: حضور جوانان و نوجوانان با استعداد و انگیزه موجب شده است رقابت تنگاتنگی بین شرکت‌کنندگان به‌وجود آید.

داور تجوید و حفظ قرآن کریم تصریح کرد: ممکن است این رقابت تنگاتنگ مسابقات را به دور دوم کشاند.

نوروزی با اعلام اینکه از نظر رعایت قوانین قرآنی و روان‌خوانی نیز این مسابقات با سال‌های قبل متفاوت است، عنوان کرد: استان مازندران از نظر زیرسازی قرآنی کارهای نسبتا خوبی انجام داده است، اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد در اختیار گذاشتن سطح امکانات برای جوانان و نوجوانان است.

آغاز فعالیت قرآنی از 13 سالگی

در ادامه حسن فامیل آستانه، قاری این دوره از مسابقات نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سی‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، نسبت به دوره‌های گذشته از سطح بالاتری برخوردار است.

وی افزود: از استان گیلان و دانشجوی شهرستان نور بوده که از 13 سالگی فعالیت قرآنی را به صورت حرفه‌ای در بخش قرائت آغاز کردم.

این قاری قرآن کسب مقام اول استانی برای چند سال متوالی، کسب مقام چهارم دانش‌آموزی کشوری و کسب مقام دوم  مسابقات دانشجویی شهرستان نور از جمله موفقیت قرآنی خود دانست.

حسن فامیل آستانه گفت: مربی دو کلاس قرآنی شهری و یک کلاس قرآنی روستایی را به عهده دارم.

سیدرضا چاوشیان یکی دیگر از قاریان قرآن کریم نیز در این باره اظهار داشت: متولد سال 1368 بوده که از سال سن 15 سالگی فعالیت قرآنی خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کردم.

مسئولان به مبلغان قرآن توجه کنند

وی کسب مقام سوم استانی درگروه سنی زیر 16 سال،کسب مقام سوم و چهارم مسابقات دانش‌آموزی کشوری، کسب مقام اول استانی برای چند سال متوالی و کسب مقام سوم هلال‌احمر کشوری از جمله موفقیت قرآنی خود دانست.

چاوشیان اظهار داشت: چرا افرادی که در میادین ورزشی موفق به کسب مقام و مدال‌هایی می‌شوند، مورد عنایت ویژه مسئولان هستند در حالی که جوانان قرآنی به عنوان مبلغان دین ناب محمدی از جایگاه ارزشی قرار نمی‌گیرند و مورد توجه واقع نمی‌شوند.

انتهای پیام/86010/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول