اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

قرآن نخستین عامل فراگیری بصیرت است

امام جمعه موقت گچساران گفت: قرآن کریم نخستین عامل فراگیری بصیرت بوده به‌گونه‌ای که پیامبر اکرم(ص) و امامان عظیم‌الشأن(ع) نیز به آن احتیاج داشتند.

قرآن نخستین عامل فراگیری بصیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نشست گفتمان راه‌های بصیرت‌افزایی ظهر امروز و در محل گلزار شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه موقت گچساران در این نشست که با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان و در محفلی معنوی و صمیمی برگزار شد، اظهار کرد: مفهوم بصیرت، اطلاع و آگاهی دقیق از دیروز، امروز و فردا است.

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده با بیان این‌که تجزیه و تحلیل حوادث، انتخاب راهکار صحیح و به موقع در بصیرت‌افزایی موثر است، افزود: قرآن کریم نخستین عامل فراگیری بصیرت بوده به‌گونه‌ای که پیامبر اکرم(ص) و امامان عظیم‌الشأن(ع) نیز به آن احتیاج داشتند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم با پاسخگویی به شبهات و روشن کردن و شناخت مسیر حق و باطل، سبب رهنمون شدن انسان به صراط مستقیم می‌شود.

امام جمعه موقت گچساران و معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان عبرت گرفتن از تاریخ گذشتگان را عامل مؤثر دیگری در بصیرت‌افزایی افراد دانست.

خواجه‌زاده گفت: اگر معلومات و آگاهی‌های انسان افزایش پیدا کند، بصیرت وی نیز افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: نشستن در محافل وعظ و خطابه به بصیرت انسان کمک شایانی کرده به نحوی که در برخی موارد مراجع بزرگ تقلید نیز در مجالس پند و اندرزی شرکت می‌کردند که خطیب آنها از نظر رتبه از آنان پایین‌تر بود.

خواجه‌زاده تأکید کرد: ارتباط با انسان‌های صالح و اندیشمند از دیگر عواملی است که منجر به بصیرت‌افزایی می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه بصیرت‌افزایی خاطر‌نشان کرد: اگر جوانان یک ملت، بصیرت و شناخت پیدا کنند تیغ‌های دشمنان در برابر اراده‌های آنان کند و سست می‌شود.

امام جمعه موقت گچساران اذعان داشت: بدون اهل بیت(ع) بصیرتی در کار نیست و هرگاه به سیره این بزرگواران عمل شود، رستگاری و فلاح در انتظار آدمی است.

انتهای پیام/82014/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول