اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد فردوس خبر داد

پرداخت کمک هزینه تحصیلی به 300 دانش‌آموز

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فردوس از پرداخت کمک هزینه تحصیلی به 300 دانش‌آموز محروم این شهرستان خبر داد.

پرداخت کمک هزینه تحصیلی به 300 دانش‌آموز

علیرضا پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب زیرپوشش امری مهم و از محورهای اساسی فعالیت‌های واحد فرهنگی و آموزش کمیته امداد است.

وی گفت: از دیگر فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد، تلاش و کوشش برای رشد و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی در بین خانواده‌های تحت حمایت است که این امر با برگزاری کلاس‌های آموزشی و مراسم مختلف به صورت چهره به چهره انجام می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فردوس افزود: به منظور تبیین احکام و مسائل فقهی و شرعی، مبلغان دینی تعداد یک هزار و 515 نفر از خانواده‌های زیر پوشش امداد را مورد آموزش قرار دادند که این برای ارائه این آموزش‌ها مبلغ سه میلیون و 480 هزار تومان هزینه شده است.

پاکدل برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی استانی، کشوری و منطقه‌ای را از دیگر برنامه‌های امداد عنوان و تصریح کرد: برگزاری این اردوها نقش تربیتی و آموزشی بسزائی در خانواده‌‌ها دارد که از ابتدای امسال تعداد 125 نفر با اعتباری بالغ بر 9 میلیون و 742 هزار تومان به اردوهای مختلف اعزام شده‌اند.

وی یادآور شد: در سال جاری به تعداد 300 نفر دانش‌آموز و 150 نفر دانشجو زیر پوشش امداد مبلغ 18 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است که تعداد 22 نفر از این دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها و موسسات عالی راه یافته‌اند.

توزیع سبد غذایی بین کودکان نیازمند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فردوس از توزیع سبد غذایی برای رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند در سال جاری خبر داد.

پاکدل گفت: از ابتدای امسال مبلغ 45 میلیون تومان در قالب سبد غذایی بین خانواده‌هایی که کودکان زیر شش سال آنها دچار مشکل سوء تغذیه هستند توزیع شده است.

وی سرانه هر سبد غذائی را 50 هزار تومان اعلام کرد و افزود: سبد غذائی توزیع شده شامل برنج، عسل، لوبیا قرمز، پنیر، عدس و ماکارونی می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فردوس تصریح کرد: سوء تغذیه کودکان زیر شش سال با تائید و معرفی کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان انجام می‌پذیرد و توسط کمیته امداد به صورت ماهانه سبد غذائی در بین خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به سوء تغذیه توزیع می‌شود.

پاکدل یادآور شد: تعداد 180کودک مبتلا به سوء تغذیه از بین خانواده‌های نیازمند شهرستان فردوس از این طرح بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/69007/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول