اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام البرز خبر داد

همایش توانمندسازی دختران تحت حمایت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: همایش توانمندسازی دختران تحت حمایت کمیته برای نخستین‌بار با تلاش این اداره برگزار می‌شود.

همایش توانمندسازی دختران تحت حمایت کمیته امداد

علی سالارکیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از هدف‌های اصلی کمیته امداد در سراسر کشور و به طبع آن در استان البرز حمایت از دخترانی است که در خانواده‌های نیازمند و محروم حضور داشته و ما باید آنها را آماده ورود با عزت به جامعه کنیم.

وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم ابتدا لازم است که این دختران شناسایی شده و محدودیت‌های مادی و معنوی این دختران به درستی درک گردد تا با اجرای برنامه‌هایی ضمن توانمندسازی علمی و معیشتی آنها، اقدامات آموزشی، اقتصادی، فرهنگی لازم برای حمایت از این دختران صورت گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان البرز افزود: دختران به طور طبیعی در هر جامعه‌ای در معرض خطراتی هستند که ما باید این موارد را به درستی شناسایی کنیم.

سالارکیا گفت: به عنوان نمونه یکی از مسائلی که خانواده‌های نیازمند را رنج می‌دهد، مربوط به عدم ازدواج و بالارفتن سن ازدواج دختران، عدم اشتغال به تحصیل و به طبع آن عدم یافتن کار و حرفه مناسب این دختران، عدم بهره‌مندی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بی‌سرپرست بودن و یا بدسرپرستی آنها است.

وی در پاسخ به این پرسش که در این زمینه چه اقداماتی توسط امداد در استان صورت گرفته است، گفت: برای رفع مشکلات مربوط به دختران از یک سو نیاز به یک کار کارشناسی و علمی برای شناسایی مشکلات هستیم و پس از آن همه دستگاه‌های مرتبط به ویژه متولیان امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با هم برای رفع مشکلات موجود تلاش کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز افزود: در همین راستا نخستین همایش توانمندسازی دختران تحت حمایت کمیته امداد با تلاش این اداره برگزار خواهد شد.

سالارکیا ادامه داد: برای این همایش از جامعه علمی و دانشگاهی کشور، محققان و پژوهشگران، کارشناسان حوزه‌های اجتماعی دعوت کرده‌ایم که مطالب و مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

به گفته وی، محققان و پژوهشگران اجتماعی در حوزه مشکلات دختران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی از روز دهم آذر ماه سال جاری فرصت دارند تا مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند و برای این منظور 25 روز زمان معین شده است.

سالارکیا گفت: مقالات پس از پالایش توسط کمیته کارشناسی در همایش فوق ارائه شده است.

لازم به توضیح است، روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان البرز نیز در خبری اعلام کرده است، ارسال مقالات باید از طریق پست الکترونیکی به آدرس hamayesh.alb@emdad.ir انجام شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره 32820022-026 تماس بگیرند.

انتهای پیام/2302/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول