اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بسیج

137 برنامه در قروه اجرا می‌شود/ عضویت 80 درصد جمعیت قروه در بسیج

جانشین فرمانده سپاه قروه گفت: همزمان با هفته بزرگداشت بسیج، 137 عنوان برنامه متنوع در شهرستان قروه به اجرا در می‌آید.

137 برنامه در قروه اجرا می‌شود/ عضویت 80 درصد جمعیت قروه در بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، جانشین فرمانده سپاه قروه، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته بسیج گفت: 8 عنوان از برنامه‌های این هفته به صورت شاخص و برگزیده شهرستانی است.

سعید شعبانی افزود: برگزاری یادواره 416 شهید شهرستان، یادواره شهدای روستاها و دهستان‌ها، یادواره شهدای ورزشکار، تجمع بزرگ یک‌هزار نفری بسیجیان و همایش بزرگ زینب‌شناسی و نقش زن در عاشورا از جمله این برنامه‌هاست.

وی افزود: طرح میقات صالحین با تشکیل 50 حلقه صالحین بسیج اقشار در مسجد جامع شهر قروه برگزار می‌شود که طی آن، رهاوردهای بصیرتی بسیج مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته شعبانی، هر یک از ادارات شهرستان قروه در این هفته با اجرای یک برنامه به تجلیل از تفکر و منش بسیج خواهند پرداخت که عمده‌ترین آن تجلیل از بسیجیان برتر هر نهاد است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص در شهرستان، برگزاری سلسله نشست‌های کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌هاست که این کرسی‌ها می‌تواند در روشنگری افکار دانشجویان در زمینه‌های مختلف نقش بسزایی داشته باشد.

شعبانی با اشاره به مقام شامخ شهدا و اینکه یکی از محورهای اصلی برنامه‌های هفته بسیج بر مبنای پاسداشت رشادت و دلیرمردی این عزیزان قرار دارد، خاطرنشان کرد: 24 برنامه دیدار با خانواده شهدا در این هفته پیش‌بینی شده است.

جانشین فرمانده سپاه قروه در ادامه با تبیین ویژگی‌های بسیج گفت: اطاعت از ولایت فقیه و تبعیت‌پذیری از رهبری نظام یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های بسیج است.

وی تصریح کرد: بسیج تابع محض ولایت فقیه است و سعادت خود و جامعه را در پیروی از ولایت فقیه می‌داند، زیرا از معمار انقلاب و موسس بسیج آموخته است که بسیج مدرسه عشق است.

وی با اشاره به ولایت‌پذیری اقشار مختلف مردم شهرستان، گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد از جمعیت این شهرستان در رده‌های مختلف بسیج عضو هستند.

وی بسیج را نیرویی مردمی و برخاسته از بطن مردم معرفی و اظهار کرد: منظور از مردمی بودن بسیج این است که این نیرو از متن ملت برخاسته و به صورت خودجوش و در حرکتی مردمی به عضویت این تشکیلات پیوستند و در راستای مصالح و آرمان‌های نظام به پیروی از ولایت فقیه به انجام وظیفه پرداختند.

شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: حضور رده‌های مقاومت بسیج در تمامی اقشار و اصناف و اقصی نقاط کشور و پذیرش و جذب آحاد مردم در سنین مختلف نماد واقعی مردمی بودن این تشکیلات است.

انتهای پیام/79009/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول