اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

باور بیسواد و بیکار بودن افراد معتاد اشتباه است

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: باور اینکه افراد معتاد اغلب بیسواد و بیکار هستند باور و تفکر غلط و اشتباهی است که به صورت نامناسب جلوه پیدا کرده است.

باور بیسواد و بیکار بودن افراد معتاد اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شکرالله فخیمی صبح امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار داشت: بر خلاف این دیدگاه و تفکر غلط در ارزیابی که از 5 هزار و 500 معتاد در استان اردبیل که تحت مراقبت کمپ‌ها هستند انجام شده نشان می‌دهد که 71 درصد افراد معتادان شاغل بوده و تنها 29 درصد بیکار هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما با کنار گذاشتن برخی باورها و دیدگاه‌های غلط که در مصرف مواد مخدر وجود دارد باید به سمتی حرکت کنیم تا قبح استعمال مواد مخدر و دخانی شکسته نشود، هر چند که اعتیاد جرم نیست بلکه بیماری‌ است که باید نسبت به مداوای آن اقدام لازم را انجام داد.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه با بیش از 15 دستگاه تفاهمنامه همکاری برای ارتقای آگاهی مردم از آسیب‌های اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر به امضا رسیده است تا زمینه و بستری فراهم آید که گرایش به این سمت و عوارض آن به حداقل برسد، گفت: ما برای رسیدن به جامعه پاک و سالم و عاری از اعتیاد به یک نگاه و باور عقلانی مبتنی بر پایبندی به ارزش‌های اسلامی و دینی نیازمند هستیم تا مشکلات و آسیب‌ها در این حوزه به حداقل برسد.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با هشدار به برخی باشگاه‌های بدنسازی و آرایشگاه‌های زنانه در ارائه و عرضه مواد نیرو‌زا و قرص‌های روانگردان که جز اعتیاد هیچ ثمری ندارد، یادآور شد: قرار است با دخالت دادستان اردبیل با این مراکز برخورد جدی صورت گیرد چرا که هر‌گونه مداخله در این حوزه جز مداخل پزشکی و دارویی آن هم زیر نظر متخصصان صحیح و عقلانی نیست.

فخیمی از گسترش برنامه‌های متنوع در حوزه کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر خبر داد و تصریح کرد: ما به شیوه‌های مختلف و از طریق رسانه‌های عمومی سعی داریم تا با هجوم سنگین غرب در رونق‌بخشی به مصرف مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن بکوشیم و اجازه ندهیم در فضای ناسالم عده‌ای بخواهند بزرگترین ضربه را به حوزه سلامت جامعه وارد کنند.

این مسئول به تلاش گسترده کشورهای مستکبر در ترانزیت مواد مخدر و گرایش جوانان و نوجوانان به سمت مواد مخدر صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از کشفیات مواد مخدر در سطح ملی و استانی مربوط به هروئین فشرده، کراک و دیگر مواد مخدر صنعتی است که اگر در این زمینه فکری اندیشیده نشود ما با آسیب‌های جدی روبرو خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در پایان سخنان خود ضرورت اعتماد‌آفرینی برای افراد پاک و عاری از گرایش به مواد مخدر را ضروری خواند و تصریح کرد: نباید فضایی را در جامعه به وجود آوریم تا یک حس بی‌اعتمادی نسبت به افراد معتادی که موفق به ترک شده‌اند به وجود آید.

انتهای پیام/62001/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول