اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خبر داد

تجهیز سازمان آتش‌نشانی اصفهان به سیستم پمپ‌های آب‌ذره‌ای

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به تجهیز شدن سازمان آتش‌نشانی اصفهان به سیستم پمپ‌های آب‌ذره‌ای گفت: کارشناسان فنی این سازمان بررسی سیستم‌های آتش‌نشانی روز دنیا را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

تجهیز سازمان آتش‌نشانی اصفهان به سیستم پمپ‌های آب‌ذره‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، بهزاد بزرگ‌زاد با اشاره به توجه به بافت ویژه شهر اصفهان که شامل بافت ساحلی، بافت فرسوده، بافت تاریخی، بافت جدید و ... است اظهار کرد: تجهیزات روز آتش‌نشانی در دنیا با توجه به بافت‌های گوناگون شهری و روستایی و تاکید بر کاهش خسارت‌ها طراحی و ساخته می‌شوند.

وی افزود: از برترین فناوری‌های واردشده به سازمان آتش‌نشانی اصفهان، سیستم پمپ‌های آب ذره‌ای دارای فناوری پیشرفته ( Water Mist ) است که می‌تواند در حریق بافت‌های تاریخی و فرسوده با اطفای حریق، کمترین میزان خسارت را در بنا ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان داشت: پمپ آب ذره‌ای در حریق‌ها آب را به صورت کامل بر روی سطح حریق پوشش می‌دهد و از به هدر رفتن آب اضافه در آتش‌سوزی‌ها جلوگیری کرده، لذا در بافت‌های فرسوده که معابر تنگ و باریکی وجود دارد این دستگاه به راحتی بر روی وسایل نقلیه و شاسی خودروهای سبک و سنگین نصب‌شده و در کوچه‌های باریک و بافت‌های قدیمی وسیله‌ای مناسب جهت عملیات اطفای حریق است.

بزرگ‌زاد با اشاره به خصوصیات فنی این پمپ گفت: این پمپ‌ها به دلیل آنکه می‌توانند با فشار و سرعت بالای خود، اکسیژن را سریع از کانون حریق دور کنند و به دلیل ریز بودن ذرات آب که بین 100 الی 150 میکرون کوچک می‌شود قدرت نفوذپذیری آب به کانون حریق را دارد، به همین دلیل از گسترش آتش جلوگیری کرده و آن را می‌تواند در نطفه خفه کند.

انتهای پیام/2301/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول