اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری دماوند:

بافت‎های فرسوده شهر دماوند رفع خطر می‎شوند

سرپرست شهرداری دماوند گفت: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‎ها، بافت‎های فرسوده و قدیمی شهر دماوند رفع خطر می‎شوند.

بافت‎های فرسوده شهر دماوند رفع خطر می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، سید کمال سادات امروز اظهار کرد: شهر دماوند با داشتن قدمتی طولانی، دارای بناها و بافت‎های فرسوده است که نیازمند توجه بیشتر بر رفع هر چه سریع‎تر بافت‎های فرسوده دارد.

وی گفت: وجود این بافت‎های فرسوده علاوه بر داشتن خطرات بسیار، از زیبایی چهره شهر می‎کاهد که اقدام در جهت حسن اجرای قانون می‎تواند بسیاری از موضوعات مورد توجه در مبلمان شهری را مرتفع سازد.

سادات افزود: بسیاری از این بافت‎های فرسوده در محلاتی قدیمی و غیراستاندارد از لحاظ وسعت بنا شده است که در صورت حوادث طبیعی نیروهای امداد و آتش‎نشانی برای امدادرسانی دچار مشکل خواهند شد که با رفع خطر قبل از هرگونه حوادث احتمالی می‎توان بسیاری از مشکلات را پیشگیری کرد.

سرپرست شهرداری دماوند با اشاره به درخواست‎های به حق مردم در خصوص تخریب بافت‎های فرسوده، تصریح کرد: شهرداری دماوند با ایجاد تمهیدات لازم و برنامه‎ریزی‎های کوتاه مدت و بلند مدت به منظور رفع بافت‎های فرسوده در این منطقه اقدام کرده است.

شهر دماوند یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی استان تهران محسوب می‎شود که با بناهای فرسوده و بافت‌های قدیمی بسیاری مواجه است و روز به روز نیز از استحکام بناها کاسته و به مرور زمان نیز خطرآفرین می‎شوند.

در محلات قدیمی دماوند بناهای فرسوده‎ای وجود دارد که در کنار خطرآفرین بودن، از زیبایی شهر نیز می‎کاهد و حتی در مواردی از نظر امنیت اجتماعی موجب ناامنی شهروندان می‎شود.

یکی از این بناهای فرسوده، یک واحد ساختمان قدیمی در محله درویش دماوند است که مدتی با تخریب شدن بخش‎هایی از بنا خطرآفرین شده بود که با همت شهرداری دماوند، دادگستری شهرستان دماوند، نیروی انتظامی و دیگر مسئولان شهری و شهرستانی این مهم برطرف شد.

انتهای پیام/2568/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول