اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان قرچک خبر داد

اعطای امتیازات ویژه به شهروندان قرچک برای نوسازی بافت‌های فرسوده

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان قرچک از اعطای امتیازات ویژه به شهروندان به‌منظور ترمیم و نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.

اعطای امتیازات ویژه به شهروندان قرچک برای نوسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان قرچک، اژدر نوروزپور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان قرچک روی خط زلزله قرار دارد و از این بابت باید برای نوسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده اهمیت ویژه‌ای قائل شویم. البته در ساخت و سازهای فعلی، استحکام بنا و مهندسی‌سازی از موضوعات مهمی است که در شهرها نسبت به آن اقدام می‌شود و قرچک نیز از این قاعده مستثنا نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان قرچک افزود: تمام توان شهرداری قرچک این است تا ساختمان‌ها از استحکام لازم برای مقاومت در برابر زلزله برخوردار باشد، نظارت‌ها نیز تا حد امکان این شرایط را برای مقاوم‌سازی ابنیه فراهم کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر قرچک با بیان اینکه در قرچک آمار بافت فرسوده بالاست و باید تصمیم اساسی در این باره گرفته شود، یادآور شد: 80 درصد بافت قدیمی قرچک فرسوده است و تاکنون فکر اساسی برای آن نشده است.

وی ادامه داد: نوسازی بافت فرسوده یکی از مهم‌ترین اهداف شورای این دوره است و در این راستا قرار است امتیازاتی به افراد ساکن در این بافت‌ها داده شود، گرچه این امتیازات در دوره قبل نیز به این افراد داده شد، اما استقبال چندانی از آن صورت نگرفت.

نوروزپور با بیان اینکه در شرایطی که جامعه به سمت و سوی پیشرفت و توسعه در حرکت است، باید به امر نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرها به چشم یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر نگاه کرد، گفت: عوارض سال 93 حدود دو ماه دیگر باید بسته شود و قطعاً امتیازات خاصی در قرچک برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته خواهد شد تا افراد برای ترمیم و نوسازی مشتاق شوند.

انتهای پیام/2462/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول