اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در قزوین:

نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای خودباوری مردم ایران را افزایش می‌دهد

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در قزوین گفت: باید خودباوری مردم ایران را در خصوص صنعت هسته‌ای کشور افزایش داد و برپایی نمایشگاه به این امر کمک می‌کند.

نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای خودباوری مردم ایران را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرزاد جهان‌بین ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان در سالن جلسات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در قزوین اظهار کرد: باید خودباوری مردم ایران را در خصوص صنعت هسته‌ای کشور افزایش داد و برپایی نمایشگاه و معرفی دستاوردها و توانمندی‌های ایران در حوزه یاد شده به این امر کمک می‌کند.

جهان‌بین با بیان اینکه رشد صنعت هسته‌ای فعال‌تر شدن دیگر رشته‌های علمی را به دنبال دارد، افزود: امثال شهید مصطفی احمدی روشن در کشور کم نیست و ایران به واسطه وجود این استعدادهای درون‌زا و اتکا به خداوند توانسته است چرخه کامل هسته‌ای را در کشور مستقر کند.

وی با اشاره به اینکه در مسائل هسته‌ای نباید به کشورهای غربی اعتماد کرد، ادامه داد: سابقه غرب سابقه قابل اعتمادی نیست و در مذاکره با آنان در خصوص مسائل هسته‌ای باید با هشیاری عمل کرد.

مدرس علوم سیاسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری مذاکره با غرب در این حوزه خط قرمز ایران نیست و به همین دلیل باید با آنان مذاکره و البته مذاکره‌کنندگان را تقویت کرد.

جهان‌بین خاطرنشان کرد: این مذاکره‌ها باید با اقتدار، دوراندیشی، درایت و نظارت همراه باشد و مردم نیز از آن حمایت کنند.

این مسئول عنوان کرد: همان گونه که رئیس جمهور ایران در سازمان ملل مطرح کرد؛ امروز مسائل هسته‌ای ایران تعطیلی‌بردار نیست؛ بلکه استفاده از آن حق مسلم ایران محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: ایران نمی‌خواهد با دنیا قطع رابطه کند؛ اما این رابطه را به قیمت از دست دادن همه چیز نمی‌پذیرد.

جهان‌بین با بیان اینکه موضوع هسته‌ای ایران یک مسئله نمادین برای غربی‌هاست، اذعان کرد: مشکل غرب مسئله هسته‌ای ایران نیست؛ چراکه چند سال پیش 17 نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که در مسائل هسته‌ای ایران انحرافی مشاهده نشده است.

این مسئول با بیان اینکه مسئله آمریکا این است که ایران یاغی بوده و در برابر قدرت آمریکا گردن‌کشی کرده است، یادآور شد: به همین دلیل آنان معتقدند باید ایران را سر جای خود نشاند و با آن مقابله کرد تا دیگر کشورها نیز مانند ایران در برابر قدرت آنان ایستادگی نکنند.

گفتنی است، بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور روز شنبه دوم آذر ماه سال جاری با حضور احتمالی علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر سابق امور خارجه یا یکی از معاونان ارشد وی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه تا ششم آذر ماه پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است و دانشجویان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌های علمی آزاد می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی یا از طریق هماهنگی با ستاد برگزاری این نمایشگاه از آن بازدید کنند.

تاکنون 24 نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه‌هایی مانند صنعتی شریف و شهید بهشتی تهران و شهید چمران اهواز برپا شده‌اند که در مجموع پذیرای حدود یک صد هزار نفر بازدیدکننده بوده و به طور میانگین روزانه 900 نفر از آن‌ها بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/77011/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول