اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است / غربی‌ها ثابت کردند قابل اعتماد نیستند

امام جمعه دهدشت گفت: انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است.

انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است / غربی‌ها ثابت کردند قابل اعتماد نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه دهدشت با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: کربلا نمایشگاه آثار تقوا و بی‌تقوایی است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در حادثه عاشورا با تقوای خود افتخاری بزرگ در جهان بشریت آفرید، ادامه داد: بی‌تقوایان در اوج پستی و زشتی به مخالفت با حجت و ولی خدا برخاسته و کشتار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و هتک حرمت آنها از آثار بی‌تقوایی است.

امام جمعه دهدشت با یادآوری سالروز شهادت امام سجاد(ع) به تشریح زندگینامه آن امام همام پرداخت و تصریح کرد: آن حضرت در کربلا بیمار بود به گونه‌ای که نمی‌توانست در عرصه جنگ و نبرد حاضر شود.

حسینی در ادامه با تبیین شخصیت والای سیدالساجدین، سخنان روشنگرانه آن امام همام در مجلس یزید را باعث رسوایی یزید و یزیدیان دانست.

وی در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت نیز دست یافتن به نعمت‌های بی‌پایان الهی را نیازمند تلاش، زحمت و گاهی جان دادن دانست و ابراز داشت: به فرموده امام حسین(ع) انسان با نیرنگ و فریب به بهشت راه پیدا نمی‌کند؛ بلکه تنها با اطاعت پروردگار و با انجام واجبات و ترک محرمات می‌توان به بهشت رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش سالروز ارتحال آیت‌الله طباطبایی، مفسر بزرگ شیعه در سال 60 هجری شمسی را متذکر شد و گفت: این عالم ربانی دارای شخصیت عظیم معنوی و صاحب مقامات عرفانی و کشف و شهود بود.

حسینی از آیت‌الله طباطبایی به عنوان انسان بزرگ در عالم عرفان و شخصیت جامع نام برد و افزود: آیت‌الله طباطبایی عارف و فقیه بود و بر علوم اهل بیت (ع) احاطه داشت و نتیجه زحماتش این بود که تفسیرالمیزان را به جامعه امروز بشری عرضه کند وبا تفسیرهای برادران اهل سنت مقابله کند.

امام جمعه دهدشت، تربیت شاگردان متعدد و شخصیت‌های انقلاب را از دیگر ویژگی‌های بارز آیت‌الله طباطبایی برشمرد و اذعان داشت: تفسیرالمیزان او پاسخگوی تمام شبهات فلسفی، عقیدیت و علمی امروز بود که مادر تمام کتاب‌های معنوی و اخلاق جامعه امروز است.

* بی‌اعتمادی غربی‌ها در مذاکرات برای همه به اثبات رسید

حسینی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، بیان داشت: غربی‌ها در این مذاکرات نشان دادند که آدم‌های قابل اعتمادی نیستند.

وی، مخالفت غرب با نظام جمهوری اسلامی را به خاطر اقتدار و استقلال ایران اسلامی و نه جریان هسته‌ای دانست و اضافه کرد: آنها از هر حربه‌ای که بتوانند بر ما ضربه وارد کنند، استفاده می‌کنند و امروز انرژی هسته‌ای بهانه‌ای برای ضربه زدن است.

امام جمعه دهدشت با یادآوری خلق جنایات مختلف غربی‌ها در تاریخ انقلاب، افزود: آن موقع ما جریان هسته‌ای نداشتیم.

حسینی ابراز داشت: غربی‌ها به دنبال بهانه‌ای برای گرفتن عزت، شرف، اخلاق و معنویت را از انقلاب ما بوده و هر روز دنبال یک بهانه هستند.

خطیب جمعه دهدشت قدرت و تعالی ایران را از دلایل روی آوردن غرب به مذاکرات برشمرد و اذعان داشت: وقتی دیدند راه و چاره‌ای برایشان باقی نماینده است پای میز مذاکره آمدند.

* لزوم لحاظ شدن خطوط قرمز در جریان هسته‌ای

حسینی با بیان اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست تصریح کرد: دولتمردان ما باید عزت و تعالی و خطوط قرمز در جریان هسته‌ای را لحاظ کنند.

وی، پذیرش جریان هسته‌ای به صورت صنعتی در خاک ایران را از جمله خطوط قرمز مذاکرات دانست و با تأکید بر اینکه غرب باید در این مذاکرات حق غنی‌سازی هسته‌ای در خاک ایران را به صورت صنعتی و نه آزمایشگاهی بپذیرد، افزود: اگر غیر از این باشد جنایت است و ما زیر بار ظلم نخواهیم رفت.

حسینی، حرکت فرانسه را ساخته و پرداخته آمریکا خواند و گفت: حالا که فرانسه در کنار آمریکا قرار گرفت ماهم در کنار شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر فرانسه» را می‌گوییم.

خطیب جمعه دهدشت با تقدیر و تشکر از عزاداران سیدالشهدا و همه دست‌اندرکاران برپایی مراسم سوگواری، گفت: برپایی مراسم عزای حسینی ذخیره بزرگی برای عالم آخرت و آبروی دنیایی است و ما از این جلسات آبرو کسب می‌کنیم.

حسینی با انتقاد از کسبه و بازاریان دهدشت در بی‌توجهی به عقاید دینی، متذکر شد: برخی از بازاریان حرمت روز تاسوعا را شکسته و در این روز به خرید و فروش مشغول بودند.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت بازاریان در روزی که متعلق به قمر بنی‌هاشم(ع) است کاری زشت بوده و باید خجالت بکشند.

امام جمعه دهدشت در پایان بیان داشت: وقتی به آنها تذکر داده می‌شود بهانه می‌آورند و فکر می‌کنند باز بودن مغازه در این روز کمک به امرار معاش مردم است؛ در صورتی که این طور نیست و بازاریان بدانند معامله در این روز برکت ندارد.

انتهای پیام/82016/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول