اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ساری:

دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق ایران می‌دانیم/در مذاکرات تابع رهبر انقلاب هستیم

امام جمعه ساری گفت: دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مردم ایران می‌دانیم و مردم ما در مذاکرات تابع رهبر انقلاب هستند.

دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق ایران می‌دانیم/در مذاکرات تابع رهبر انقلاب هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله‌ طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ساری با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: فرهنگ عاشورا و فرهنگ ظهور با هم آمیخته است و چون ظهور امتداد دهنده راه عاشورا است و شیعه با این دو بال به سر منزل مقصود می‌رسد.

امام جمعه مرکز استان مازندران  با اشاره به زندگی سراسر منکر یزید و یارانش گفت: ما که اصحاب امام حسین(ع) هستیم نیز باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دغدغه جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ایران انقلابش را با توسعه امر به معروف و نهی از منکر به سر منزل مقصود رساند به این خاطر که انقلاب ما از فرهنگ عاشورا نشات گرفت.

طبرسی با اشاره به فواید توسعه امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: دشمنان از توسعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در هراس هستند و نمی‌خواهند فرهنگ عاشورایی در کشور ما رواج پیدا کند.

وی در ادامه تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید در جامعه به طور جدی پیگیری و اجرا کنیم.

طبرسی بر لزوم رعایت اجرای صحیح و برادر گونه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

امام جمعه مرکز استان مازندران در ادامه با اشاره به قیام امام خمینی بر ضد طاغوت گفت: امام راحل برای جلوگیری از تحریف اسلام در ایران و جهان قیام کرد و برای توسعه کفر و نفاق در کشوری سدی به نام اسلام ایجاد کرد.

وی در ادامه خواستار برگزاری مناسب عزاداری سالار شهیدان در استان مازندران شد و گفت: اجرای برخی منکرات در عزاداری‌ها زیاد شد که نیاز است در این امر تجدید نظر شود.

طبرسی با انتقاد از اجرای برخی نوحه‌ها در صدا و سیما گفت: باید از برگزاری مجالس عزا که به خرافه نزدیک می‌شود پرهیز کرد.

امام جمعه مرکز استان مازندران تاکید کرد: در مجالس ائمه اطهار (ع) باید ایمان، صداقت، پاکی و پاکدامنی را بیاموزیم و در زندگی عادی خویش اجرایی کنیم.

وی در ادامه به موضوع مذاکره درباره پرونده هسته‌ای کشورمان که در ژنو در حال برگزاری است اشاره کرد و گفت: مذاکره ما با دشمن اجرا معروف است و ما باید مذاکره داشته باشیم و این راهی بود که امام حسین(ع) نیز انجام داد و امام حسین (ع) تا آخرین نفس‌ها نصحیت را فراموش نکرد.

طبرسی ادامه داد: ما اهل منطق هستیم و حرف داریم و منطق داریم و می‌خواهیم با مذاکره  حسن نیت‌مان را به جهان به اثبات برسانیم.

وی اضافه کرد: ما بارها و بارها اعلام کردیم که نیاز به بمت اتم نداریم ولی دست‌یابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای را حق خودمان می‌دانیم و برای دسترسی به داروها و توسعه کشاورزی باید آزمایشات صلح‌آمیز را داشته باشیم.

طبرسی در ادامه با تسلیت رحلت عسگر اولادی گفت: عسگر اولادی از زمان شهید نواب و آیت الله کاشانی به امام ملحق شد و تا پایان زندگی در خط ولایت بود و سایر سیاسیون نیز از وی درس عبرت بگیرند.

امام جمعه مرکز استان مازندران در پایان خطاب به سایر سیاسیون گفت: توصیه می‌کنم سایر نیروهای انقلابی راه عسگر اولادی را در پیش بگیرند وی تا پایان عمرش به آمریکا نه گفت.

انتهای پیام/86004/ل40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول