اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دیر:

تیم هسته‌ای ایران به پشتوانه ملت عاشورایی به مذاکرات برود

امام جمعه دیر گفت: تیم هسته‌ای ایران به پشتوانه ملت عاشورایی به مذاکرات برود.

تیم هسته‌ای ایران به پشتوانه ملت عاشورایی به مذاکرات برود

به گزارش خبرگزاری فارس از دیّر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه نماز جمعه این هفته دیّر اظهار داشت: در جهان حوادث مختلفی در زمان‌های گوناگون اتفاق افتاده است، اما با گذشت زمان همه آن‌ها به فراموشی سپرده شده است و با همه تلاش‌های دشمن برای محو شدن حماسه حسینی، موفق نبوده‌اند و امام حسین (ع) ماندگار تاریخ است.

امام جمعه دیّر اضافه کرد: قیام اباعبدالله(ع) نه تنها فراموش نشده بلکه هر روز تازه‌تر می‌شود و با گذشت زمان و توسعه جامعه‌ها این حماسه حسینی جذاب‌تر، درخشان‌تر و پرشکوه‌تر راه جاودانگی را می‌پیماید.

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم وعده داده است نور خدا خاموش نمی‌شود و امام حسین (ع) نور خداست و خداوند می‌خواهد این نور کامل شود.

حسینی با اشاره به عوامل مختلف در راز ماندگاری قیام حسینی و اینکه کاری صالح‌تر از قیام امام حسین (ع) وجود ندارد، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند کسی که ایمان کامل و اعمال صالح داشته باشد، خدا محبتش را در دل‌ها قرار می‌دهد و این راز ماندگاری امام حسین (ع) است .

وی افزود: امام حسین (ع) محبوب قلب‌ها حتی غیر مسلمانان است و ادیان دیگر هم برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند.

امام جمعه دیّر اضافه کرد: شهادت امام حسین (ع) حرارتی در دل‌ها ایجاد کرده است که هیچ‎گاه به خاموشی نمی‎رود.

حسینی با اشاره به عزاداری میلیونی دوستداران حسینی، گفت: قیام اباعبدالله(ع) برای قدرت‎طلبی و خودنمایی نبود بلکه رویارویی جبهه حق در برابر جبهه باطل بود.

وی یادآور شد: درس کربلا درس عزت‎طلبی، زیربار زور نرفتن و درس مروت و مردانگی بود.

امام جمعه دیّر با اشاره به نقش‎آفرینی حضرت زینب (ص) و امام سجاد (ع)،گفت: اگر نقش‎آفرینی حضرت زینب (ص) و امام سجاد(ع) نبود معلوم نبود عاشورا به این زیبایی به دست ما برسد.

حسینی با تقدیر از تلاش‌های نقش‎آفرینان در برپایی عزاداری حسینی، افزود: نکات ضعف عزاداری‌ها باید بررسی شود تا به عزاداری مطلوب و مدنظر برسیم.

امام جمعه دیّر با اشاره به 24 آبان ماه روز کتاب و کتاب‎خوانی در کشور گفت: هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد و بهترین هدیه کتاب خوب است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به هفته بسیج، افزود: داشتن تفکر بسیجی جامعه را از خطرات دشمن مصون نگه می‌دارد و با توجه به جنگ نرم دشمن بسیجیان باید حضوری فعال داشته باشند.

حسینی در پایان در خصوص مذاکرات 1+5 با اعلام این فرموده رهبر فرزانه انقلاب که ما به مذاکره خوشبین نیستیم، گفت: تیم مذاکره‎کننده هسته‌ای باید با پشتوانه ملت عاشورایی و با تکیه به ملتی که اهل سازش‌پذیری نیست به پای میز مذاکره برود و محکم و استوار در مقابل آنها بایستد.

انتهای پیام/66005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول