اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه چناران:

مذاکرات هسته‌‏اى نباید به تفکر مقاومت خدشه‌‏اى وارد کند

امام جمعه چناران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات هسته‌‏اى نباید به اعتبار تفکر مقاومت خدشه‏‌اى وارد کند.

مذاکرات هسته‌‏اى نباید به تفکر مقاومت خدشه‌‏اى وارد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه چناران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و کارشکنی طرف مقابل گفت: مذاکرات آینده ایران با گروه 1+5 اگر با هوشمندى و اجما‏ع‌نگرى تیم ایرانى دنبال شود، می‌تواند فرصت‏‌هاى بزرگى را براى کشور به‌وجود آورد.

وی با بیان این‌که در این مذاکرات تردیدی نسبت به نگرانی سه کشور آمریکا، عربستان و اسراییل وجود ندارد، ادامه داد: این سه معتقدند اگر ایران به ‏‌طور هوشمندانه‏‌اى با حفظ خطوط قرمز خود به توافق با گروه 1+5 برسد باید تغییری اساسى را در محیط بین‏‌المللى و منطقه‏‌اى بپذیرند.

امام جمعه چناران عنوان کرد: چنین توافقى از یک‏‌سو می‌تواند به‏‌ معناى پذیرش رسمى ایران به ‌‏عنوان یک قدرت برتر منطقه‌‏اى باشد و از سوى دیگر این توافق مى‏‌تواند جامعه بین‏‌المللى بدون آمریکا را به تصویر بکشد و البته برگ برنده ایران در مذاکرات آینده به اندازه‌‏اى است که دنیاى غرب چاره‌‏اى جز همراهى با نظام اسلامى را ندارد.

وی تاکید کرد: مذاکرات هسته‌‏اى نباید به اعتبار تفکر مقاومت خدشه‌‏اى وارد کند و دشمن سعى دارد با شرطى ‏‌کردن افکار عمومى نسبت به معادله لغو تحریم و بهبود وضعیت اقتصادى و معیشتى مردم، فضاى سازش‌کارى و عقب‌نشینى از آرمان‏‌هاى نظام اسلامى را بر پیکره جامعه تزریق کند.

تاجی گفت: غرب فرصت چندانى براى تغییر رفتار ندارد و ایران اسلامى بدون توجه به تهدیدها و فشارها، مسیر سرافرازى و اقتدار را خواهد پیمود و این غرب است که نیاز به نقش‌‏آفرینى مثبت و تاثیرگذار ایران دارد.

وی در رابطه با قیام عاشورای امام حسین (ع) گفت: نهضت امام ‌حسین (ع) نهضتى مقدس، متعالى و روحانى بود. پاکى، خلوص، بى‌اعتنایى به دنیا و ... از ویژگی‌هاى این قیام است.

تاجی در رابطه با هفته کتاب نیز گفت: دین مبین اسلام برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است. اهمیت کتابخوانی در اسلام به ‌قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم در اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده امر به خواندن شده است.

امام جمعه چناران اظهار داشت: همچنین اسلام کتاب و کتابخوانی را وسیله‌ای برای حفظ و سازماندهی و انتقال ذخایر فرهنگی و علمی به نسل‌های آینده دانسته و بر تاثیرات معنوی و اخروی مطالعه و به میراث گذاشتن دانش برای آیندگان اشاره‌های فراوان دارد.

انتهای پیام/2202/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول