اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت امنای سازمان انرژی هسته‌ای مطرح کرد

سنگ‌اندازی مقابل پروژه هسته‌ای ایران با چهره محبت‌آمیز و گاه با تهدید

عضو هیئت امنای سازمان انرژی هسته‌ای گفت: استکبار جهانی با چهره‌های مختلفی از حق ایران در استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای جلوگیری کرده است به گونه‌ای که گاه با چهره محبت‌آمیز و گاه با تهدید در مقابل پروژه هسته‌ای سنگ‌اندازی کرده‌اند.

سنگ‌اندازی مقابل پروژه هسته‌ای ایران با چهره محبت‌آمیز و گاه با تهدید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز، رسول خدابخش در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار شفایی این دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصالح و اهداف بلندمدت خویش سیاست بهره‌مندی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را در دستور کار خود قرار داده است، موضوعی که نه تنها هیچ مخالفتی با معاهدات بین‌المللی ندارد بلکه در معاهده «منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» N.P.T تصریح شده است که کشورهای عضو این معاهده یعنی «همپیمانان» موظفند در این مسیر به یکدیگر کمک کنند.

وی ادامه داد: همه اعضای این معاهده متعهد می‌شوند که تبادل هر چه وسیع‌تر تجهیزات، مواد دانش و اطلاعات فنی را برای مصارف صلح‌جویانه انرژی هسته‌ای تسهیل کرده و حق شرکت در این مبادلات را دارند.

عضو هیئت امنای سازمان انرژی هسته‌ای افزود: استکبار جهانی با چهره‌های مختلفی از حق ایران در استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای جلوگیری کرده است به گونه‌ای که گاه با چهره محبت‌آمیز و گاه با تهدید در مقابل پروژه هسته‌ای سنگ‌اندازی کرده است.

خدابخش با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: اوباما با بیان نظر مقام معظم رهبری و فتوای ایشان مبنی بر غیرشرعی بودن استفاده از بمب هسته‌ای گفت که رهبر جمهوری اسلامی ایران باید در عرصه عمل و اجرا این حرف را ثابت کند و این نشان از این دارد که اوباما کوچک‌ترین شناختی از اسلام و فقه ندارد.

به گفته وی، فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، پروتکل کیوتو، پروتکل الحاقی و معاهده ان پی تی از جمله موضوعاتی بود که پروفسور خدابخش در سخنرانی خود به آن‌ها پرداخت.

وی همچنین بایدها و نبایدهای فعالیت هسته‌ای ایران و مذاکرات هسته‌ای کشورمان را مورد بررسی قرار داده و به سئوالات کتبی و شفاهی دانشگاهیان تبریز پاسخ گفت.

انتهای پیام/60002/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول