اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب انجام شد

افتتاح نمایشگاه کتاب در تویسرکان با 14 هزار نسخه

امروز نمایشگاه کتاب همزمان با هفته کتاب در دبیرستان شهیدفرشید هرمزی با نمایش 14 هزار نسخه کتاب افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه کتاب در تویسرکان با 14 هزار نسخه

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، پیش از ظهر امروز نمایشگاه کتاب با حضور حجت‌الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه تویسرکان، حسین‌علی شرکائی فرماندار تویسرکان، مهدی حاجی‌زین‌العابدینی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی، زری بیات مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان با همراهی جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان در دبیرستان شهید فرشید هرمزی این شهرستان افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم رئیس فرهنگ ارشاد اسلامی تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه هفته کتاب بهترین زمان برای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تویسرکان همزمان با سراسر استان به مناسبت هفته کتاب در راستای اهداف تعریف شده با محوریت ارتقای مطالعه کار خود را آغاز کرد.

مهدی حاجی‌زین‌العابدیینی تعداد نسخ کتاب‌های به نمایش گذاشته شده را 14 هزار عنوان اعلام کرد و گفت: 2 هزار و 800 عنوان کتاب با اولویت کتب مذهبی مختص محرم و امر به معروف و نهی از منکر در دسترس علاقه‌مندان به کتاب قرار داده شد.

وی با بیان اینکه بخشی از کتاب‌های موجود در نمایشگاه شامل حوزه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود، ابراز کرد: کتب به نمایش گذاشته شده از 15 ناشر از سراسر کشور است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان، خاطرنشان کرد: مخاطبان و شهروندان می‌توانند برای خرید کتاب از تخفیف 10 تا 30 درصدی نمایشگاه بهره‌مند شوند.

وی در ادامه کتاب را بهترین مرجع برای رشد و شکوفایی خلاقیت و توانایی انسان دانست و تاکید کرد: برپایی نمایشگاه کتاب در گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و بالا بردن سطح علمی جامعه نقش‌آفرین است.

حاجی‌زین‌العابدینی افزود: با توجه به اینکه امسال نمایشگاه همزمان با سراسر استان برگزار می‌شود برنامه‌های جانبی دیگری نیز به منظور ترغیب و تشویق آحاد مردم انجام می‌شود.

وی متذکر شد: به خاطر تقارن هفته کتاب با عاشورای حسینی از روز گذشته به مدت سه روز مراسم تعزیه‌خوانی در محل برپایی نمایشگاه با هنرمندی هنرمندان تویسرکانی برای مردم اجرا می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان برپایی نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی با موضوع محرم را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و افزود: بی‌تردید هنر می‌تواند در ارتقای مطالعه و فرهنگسازی کتابخوانی در فراگیر شدن فرهنگ مکتب عاشورا کارساز باشد.

وی با تأکید بر اینکه با ترویج فرهنگ عاشورایی در قالب معرفی و اشاعه کتب دینی هجمه فرهنگی خنثی می‌شود، ابراز کرد: همه باید در راستای اجرای این مهم برای رشد و اقتدار بیش از پیش جامعه تلاش کنیم.

حاجی‌زین‌العابدینی خانواده و آموزش و پرورش را دو رکن اساسی افزایش سرانه مطالعه دانست و تاکید کرد: همه ارکان جامعه هم باید با همراهی دستگاه‌های متولی همت کنند زیرا توسعه و فراگیری مطالعه مفید اجتماع را در همه عرصه‌ها یاری خواهد کرد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان در پایان زمان برپایی نمایشگاه را از 28 تا 3 آذرماه سال جاری اعلام کرد و یادآور شد: نمایشگاه کتاب تویسرکان در دبیرستان شهیدفرشیدهرمزی از ساعت هشت تا 19 به روی همشهریان باز است.

انتهای پیام/89010/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول