اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران:

روحیه عاشورایی بانوان در جامعه تقویت شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس صدیقه طاهره مازندران گفت: روحیه عاشورایی بین بانوان جامعه تقویت شود.

روحیه عاشورایی بانوان در جامعه تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آرزو ولی‌پور بعدازظهر امروز در مراسم برگزاری تعزیه به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حسین‌ابن‌علی(ع) که در محل دانشگاه برگزار شد، با اعلام اینکه فعالیت‌های پرورشی در کنار مسائل آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان مرکز علمی تربیت محور است.

وی دانشجویان این مرکز را مادران و معلمان آینده جامعه دانست و بیان داشت: تربیت دانشجویان باید منشاء خیر برای جامعه باشد.

ولی‌پور با اشاره به اینکه یک زن عاشورایی می‌تواند آثار بزرگی را مانند حضرت زینب(س) از خود به‌جای گذارد، بیان داشت: اگر ایثارگری و افشاگری‌های حضرت زینب(س) در کنار برادرش در واقعه عاشورا نبود این رشادت تاریخی در کربلا مدفون می‌شد.

تقویت بنیه اعتقادی دانشجویان

این مسئول به تقویت بنیه اعتقادی دانشجویان تاکید کرد و ادامه داد: حضرت زینب(س) در موقعیت‌های مختلف به‌ویژه دوران اسارت انتخاب درستی داشت که پیام‌آور کربلا محسوب شد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان و جوانان جامعه اسلامی باید با الگوی‌گیری از افراد بزرگ تاریخ اسلام در شرایط مختلف انتخاب درستی داشته باشند، تصریح کرد: روحیه عاشورایی باید در بانوان جامعه تقویت شود تا پیام واقعه کربلا ماندگار شود.

ولی‌پور با اعلام اینکه 474 دانشجو از بهمن امسال وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، گفت: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران «صدیقه طاهره» دارای 330 دانشجو است.

محدودیت فضای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران به محدودیت فضای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان مرکز استان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش برای تربیت دانشجویان خود براساس نیاز سنجی که انجام داده باید به فکر فضای آموزشی دانشگاهی مناسب باشد.

وی رویکرد آموزشی در دانشگاه فرهنگیان پردیس صدیقه طاهره را استفاده از هیئت علمی قوی دانست و افزود: به لحاظ استفاده از کادر مجرب دانشگاهی در حال توسعه فضای آموزشی در این مرکز علمی هستیم.

ایجاد یادمان شهدای گمنام در پردیس صدیقه طاهره

ولی‌پور به فعالیت‌های پرورشی در دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران اشاره کرد و گفت: درخواست شد تا یادمان شهید گمنام در این دانشگاه ایجاد شود که موافقت اولیه این اقدام فرهنگی نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم سه دوره طرح مشکات در دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران مرکز مازندران انجام شد، خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی با دعوت از اساتید برتر کشوری و با حضور دانشجویان و مدرسان با موضوع فلسفه عفاف و حجاب برگزار شد.

آیین علم‌گردشی در دانشگاه فرهنگیان خواهران

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران در مرکز مازندران با بیان اینکه در ماه محرم امسال 29 خوابگاه دانشجویی این مرکز به 29 حسینیه تبدیل شد، بیان داشت: دانشجویان به صورت خودجوش از ابتدای ماه محرم مراسم سوگواری سالار شهیدان را در خوابگاه‌های خود برگزار کردند.

وی اظهار داشت: در روز هفتم ماه محرم مراسم سنتی علم گردشی در دانشگاه فرهنگیان پردیس صدیقه طاهره برگزار شد.

انتهای پیام/86006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول