اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس:

تئاتر آیینی الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی است

مسئول انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس گفت: تئاتر به ویژه تئاتر آیینی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است که برای تحقق و تقویت این فرهنگ و تعمیم آن به اندیشه‌های جامعه نیاز به بازنگری دارد.

تئاتر آیینی الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی است

عبدالحمید زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: انتقال روشنگری‌ها و رشادت و شهادت حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) در فاجعه عاشورا از طریق تئاتر و نمایش آیینی بهترین وسیله برای رسیدن به فرهنگ عاشورایی است.

وی خاطرنشان کرد: انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر استان فارس متشکل از هنرمندان بسیجی از طریق تشکیل کارگاه‌های نمایشی در شهرستان‌ها و نواحی بسیج فعالیت‌های گسترده‌ای را در قالب تئاتر و نمایش برای معرفی قیام عاشورا و شناساندن اهل‌بیت عصمت و طهارت به نسل‌های جوان و نیز رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دوران دفاع مقدس انجام داده است.

مسئول انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: هنرمندان تئاتر و نمایش آیینی بدون نگاه به فرهنگ عاشورایی و حمایت متولیان فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قادر به ترویج این فرهنگ بین نسل جوان نیستند.

زارع تصریح کرد: نمایش تئاتر آیینی که برگرفته از حماسه عاشورا در سال 61 هجری قمری است می‌تواند جوانان را به سوی معرفت قیام ابا عبدالله‌الحسین (ع) و شیوه بندگی حضرت حق رهنمود کند.

وی بیان داشت: به عنوان یکی از پیرغلامان با تشکیل هیئت عزاداران علی‌بن ابیطالب (ع) از بیش از 50 سال تاکنون در بسیاری از آیین‌های مذهبی مانند زنجیرزنی، مداحی، اطعام، گهواره‌کشانی و حمل طبق و کتل به اجرای این فریضه مقدس و معنوی پرداخته‌ام.

مسئول انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه شکاف فرهنگی بین نسل‌های گذشته و امروز باعث شده که فرهنگ اصیل عاشورایی به شکل ضعیف در هیئت‌ها برگزار شود، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا جوانان با اندیشه‌های اصیل اسلامی و عاشورایی از طریق تئاتر، نمایش آیینی و دیگر ارتباطات جمعی آشنا شوند.

انتهای پیام/2448/ی20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول