اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

عظمت فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی را از تهدیدات بیمه کرده است

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: عظمت پیام و فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی را از تهدیدها و آسیب‌های مختلف مصون نگه داشته و زمینه یک حرکت تحولی را فراهم کرده است.

عظمت فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی را از تهدیدات بیمه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیله‌سوار اظهار داشت: لحظه به لحظه حادثه عظیم کربلا درس و آموزه‌ای برای مسلمانان است چرا که امام حسین (ع) با حرکت تاریخی خود نشان داد که هرگز نباید در برابر ظالمان و رهبران ناصالح دنیا سکوت کرده و یا سخنی به میان نیاورد.

وی با بیان اینکه بعد از رویداد تأسف‌بار ظهر عاشورا پرچمداری قیام امام حسین (ع) با هدایت حضرت زینب (س) و امام زین‌العابدین (ع) به نسل‌های بعدی انتقال یافت، تصریح کرد: حقایق عاشورا بدون استقامت حضرت زینب (س) قطعاً وارونه انتقال می‌یافت و آن‌گونه که امروز شاهد درک و فهم پیام عاشورا هستیم، نمی‌توانستیم این عظمت واقعی را به دنیا نشان دهیم.

قیاسی خاطر نشان کرد:‌ حضرت زین‌العابدین (ع) نیز در کمال وفاداری به طریق امام حسین (ع) در خطبه‌ها و سخنرانی‌های خود ابعاد مختلفی از حقایق عاشورا را مطرح کرد تا همه دنیا بدانند که فرهنگ اصیل عاشورایی نشأت گرفته از حقایق اسلام است.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در طول تاریخ بسیاری از انسان‌های منفعت‌طلب و راحت‌طلب دنیا اسیر هواهای نفسانی و شیطانی شده و در مهلکه دنیوی سقوط کردند که باید با هوشیاری و آگاهی بکوشیم تا در مسیر این افراد ذلیل و خوار شده قرار نگرفته و با حقیقت فرهنگ عاشورا به سمت حقانیت بیشتر جلو برویم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز از حضور حماسی و پرصلابت مردم مرزنشین بیله‌سوار در نماز ظهر عاشورا قدردانی کرد و ادامه داد: عزاداری‌های امسال مردم این خطه نسبت به سال‌های گذشته پرشورتر و پرمحتواتر برگزار شد و آسیب‌ها و بدعت‌های عزاداری‌های امسال به حداقل رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه بیله‌سوار انقلاب اسلامی را اقتباسی از فرهنگ عاشورا، مرام و سیره اهل بیت توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به رهبری صالح‌ترین هادی زمان امروز تمام مستکبران را با فرهنگ عاشورایی مقهور کرده و دشمنان از این فرهنگ همچنان در هراس و نگرانی هستند.

قیاسی افزود: ما در مذاکرات هسته‌ای نیز با همین فرهنگ و آموزه‌های مکتب امام حسین (ع) در برابر زیاده‌خواهان دنیا ایستاده‌ایم و هرگز اجازه نمی‌دهیم آنها برای این ملت خط و نشانی بکشند.

انتهای پیام/62003/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول