اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نظرآباد مطرح کرد

استفاده از نخبگان در اجرای طرح‌های فرهنگی عاشورایی در بین دانش‌آموزان

مدیر آموزش و پرورش نظرآباد با اعلام اینکه طرح فرهنگی و معنوی عاشورائیان در مدارس نظرآباد ادامه دارد، گفت: برای بهتر برگزار شدن این طرح از نخبگان استفاده می‌شود.

استفاده از نخبگان در اجرای طرح‌های فرهنگی عاشورایی در بین دانش‌آموزان

عیسی داسدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظرآباد اظهار داشت: نهضت و قیامی که امام حسین (ع) پایه‌گذار آن بودند، چراغی برای هدایت انسان‌ها برای دست‌یابی به سعادت و تعالی است.

وی تصریح کرد: قدرت‌ها و حکومت‌های دین‌ستیز تلاش بسیاری دارند تا پیام عاشورا به درستی برای ملت‌ها تبیین و تشریح نشود، چرا که منافع استعماری و استکباری آنها در تضاد با روح حقیقی قیام عاشورا قرار دارد.

این مسئول افزود: در دنیای امروز که قدرت‌های استکباری و استعمارگر برای انحراف نسل جوان به طور مرتب دسیسه و توطئه می‌کنند و به فرموده رهبری معظم انقلاب اسلامی تهاجم فرهنگی شدیدی علیه باورها و اعتقادات معنوی نسل جوان در جریان است، باید بیش از گذشته برای انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان تلاش کنیم.

داسدار در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در نظرآباد که چه اقداماتی از سوی آموزش و پرورش در این حوزه انجام شده است، گفت: در دهه نخست محرم چند ویژه برنامه داشتیم که خوشبختانه در تمام مدارس این شهرستان انجام شد.

وی بیان داشت: برنامه‌های آموزش و پرورش در ماه محرم تحت عنوان طرح فرهنگی و معنوی عاشورائیان انجام می‌شود که بخش‌هایی از آن در دهه نخست محرم اجرایی شده است.

مدیر آموزش و پرورش نظرآباد افزود: هدف اصلی این برنامه تبیین فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین (ع) است که برای تحقق آن نیاز است دانش‌آموزان شناخت صحیحی از وقایع کربلا داشته باشند.

داسدار گفت: به همین دلیل برنامه‌های بخش نخست این طرح که در تمام مدارس نظرآباد اجرا شد مربوط به شناخت از وقایع کربلا بود که با اعزام علمای دینی و برگزاری جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ همراه بود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها تا پایان محرم و صفر ویژه دانش‌آموزان مقاطع مختلف شهرستان نظرآباد تداوم خواهد داشت و امیدواریم با دعوت از نخبگان، علمای دینی و محققان و متفکران بتوانیم در بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان نظرآبادی گامی هر چند کوچک برداریم.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول