اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

انسان از راه مطالعه با حقایق روبه‌رو می‌شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: انسانی که مطالعه کند با حقایق و روشنایی‌های زندگی روبه‌رو می‌شود.

انسان از راه مطالعه با حقایق روبه‌رو می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی شهابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: مطالعه از کلمه طلوع می‌آید یعنی روشنایی، وقتی که خورشید طلوع می‌کند همه جا روشن می‌شود پس کسی که مطالعه می‌کند با حقایق روبه‌رو می‌شود و روشنایی‌ها را می‌بیند.

وی افزود: یکی از آفت‌های علم و کتابخوانی ابزار دیداری است و ما باید مردم را به سمت علم و دانش برگردانیم و باید خانواده‌ها فرزندان خود را به مطالعه کردن عادت دهند و ساعتی از روز را به مطالعه اختصاص دهند، امروز بازی‌های یارانه‌ای عاملی است که کودکان را از مطالعه باز می‌دارد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: خواندن کتاب‌ها و داستان‌های مختلف موجب شکل‌گیری ارزش‌های گوناگون در ذهن کودک می‌شود، حساسیت او را رشد می‌دهد و احترام به دیگران در او شکل می‌گیرد.

شهابی ادامه داد: رضایتی که کودک از مطالعه به دست می‌آورد او را متکی به خود بار می‌آورد، سؤالاتی که بر اثر مطالعه برای کودک مطرح می‌شود و مقایسه‌هایی که او بین مسائل مختلف می‌کند، در مجموع موجب می‌شود که او فردی خلاق بار بیاید.

وی اضافه کرد: الگوهای برجسته اخلاقی در شخصیت نوجوانان و جوانان تأثیر می‌گذارد، مطالعه زندگینامه بزرگان و مشاهیر و فرزانگان می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اگر مطالب خواندنی مفید و سازنده در اختیار نوجوانان قرار گیرد و آنها از همان سنین کودکی به مطالعه عادت کنند، راه و رسم زندگی را می‌آموزند و تحت تأثیر داستان‌ها و کتاب‌های آموزنده، به رشد و تعالی می‌رسند و در آینده نیز برای حل مشکلات خود از کتاب کمک می‌گیرند.

بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی از بیست و پنجم آبان تا دوم آذر ماه سال جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/77003/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول