اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد

فعالیت 30 ناشر فعال در گلستان/ رغبت و شوق مطالعه در گلستانی‎ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از فعالیت 30 ناشر فعال در سطح استان خبر داد.

فعالیت 30 ناشر فعال در گلستان/ رغبت و شوق مطالعه در گلستانی‎ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری عصر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: کتابخانه‎های عمومی بیشترین مراجعه‎کننده را دارند و از این نظر مرجع عموم جامعه قرار می‎گیرند.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تعهدی در تامین و اهدای کتاب به آموزش و پرورش ندارد، تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بر اساس تعهد اخلاقی و نه تعهد قانونی مبادرت به انعقاد تفاهم‎نامه با آموزش و پرورش کرده است و در این راستا سعی می‎شود تا به طور مرتب کتاب اهدا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه مشکلی در توزیع کتاب وجود ندارد، افزود: سهم کودکان و نوجوانان در بخش کتاب کودک و نوجوان ناچیز است که لازمه رفع این دغدغه، تجدیدنظر و برنامه‎ریزی مناسب است.

منتظری ادامه داد: باید در سطح کانون پرورش فکری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‎نامه‎ای منعقد شود که بر اساس آن به سراغ نویسنده کتاب نوجوان نیز بروند.

وی ترویج مطالعه را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: بر اساس آمارهای ارائه شده رغبت و شوق مطالعه در گلستان به لحاظ کمی روند صعودی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه گرانی کتاب یک واقعیت انکارناپذیر است، تصریح کرد: گرانی کتاب به گرانی کاغذ برمی‎گردد، یکی از راه‎های بسط و گسترش فرهنگ مطالعه، بسط و گسترش نمایشگاه همراه با تخفیف است.

منتظری با بیان اینکه تعداد کتاب کم نیست اما کتاب‌خوان کم است، خاطرنشان کرد: برای تشویق و ترغیب افراد جامعه به مطالعه باید کار فکری، فرهنگی و آموزشی صورت گیرد.

وی یادآور شد: شکل‎گیری نمایشگاه در هفته کتاب با کمک دستگاه‎ها و نهادهای مختلف گامی کوچک برای برداشتن قدم موثر در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید است،

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: دیدگاه مقام معظم رهبری گویای این است که در حوزه کتاب تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم گرچه کارهای بزرگی انجام گرفته که نباید نادیده گرفته شود، البته نباید به تلاش‎های صورت گرفته قانع شویم چراکه این مهم سبب توقف خواهد شد.

انتهای پیام/83001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول