اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان:

کمتر از 5 درصد کاربران در فضای مجازی مطالعه دارند

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان وضعیت مطالعه در فضای مجازی را نامطلوب خواند و گفت: کمتر از چهار تا پنج درصد کاربران در فضای مجازی مطالعه دارند.

کمتر از 5 درصد کاربران در فضای مجازی مطالعه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدحسین علوی عصر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: 12 عامل مختلف در توسعه کتابخوانی موثر است که اگر مورد توجه قرار گیرد شاهد اتفاقات مبارکی در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهیم بود.

وی تبلیغات گسترده و توسعه کتابخانه‎ها را از عوامل موثر در توسعه کتابخوانی برشمرد و تصریح کرد: توسعه تعریف کتب، تیراژ بالای کتاب، افزایش تعداد ناشران، افزایش فروشگاه‎های کتاب، افزایش نمایشگاه‎های ملی کتاب، ازدیاد ایستگاه‎های مطالعه، افزایش چاپخانه‎ برای چاپ کتاب، افزایش مطبوعات استانی و دکه‎های فروش از جمله عواملی هستند که در توسعه کتابخوانی موثر است.

توسعه کتابخانه دیجیتال در دستور کار نهاد کتابخانه‎ها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان یکی از برنامه‎های مهم این نهاد را توسعه کتابخانه دیجیتال عنوان کرد و افزود: در مسیر توسعه کتابخانه دیجیتال هستیم.

علوی یادآور شد: امسال بنا به پیش‎بینی بودجه‎ای که بر اساس نیم درصد بودجه شهرداری کردند، باید رقمی معادل 700 میلیون تومان به کتابخانه‎های عمومی داده شود ولی در حال حاضر فقط 200 میلیون تومان آن محقق شده است.

وی از شهرداران گلستان خواست تا در زمینه بودجه پیش‎بینی شده اهتمام بیشتری داشته باشند و همچون گذشته در این عرصه تلاش کنند.

رشد 35 درصدی سرانه مطالعه در گلستان

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان در خصوص سرانه مطالعه بیان داشت: قبل از سال 1388 سرانه مطالعه صرفا با کتب غیردرسی مورد احصاء قرار می‎گرفت و کتاب‎های درسی جزو سرانه مطالعه به حساب نمی‎آمد.

علوی افزود: از سال 1388 احصاء سرانه دقیق مطالعه در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت چراکه در سایر کشورها پنج شاخصه در سرانه مطالعه گنجانده شده بود.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه هر گلستانی در سال 1388 حدود 59 دقیقه اعلام شده است، یادآور شد: موج چهارم سنجش مطالعه در سال 1391-1390 انجام گرفت و بر اساس آن سرانه مطالعه به ازای هر شهروند گلستانی 81 دقیقه اعلام شد که رشد 35 درصدی در این زمینه به وجود آمد.

گلستان رتبه اول کشور را در رشد مطالعه دارد

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان بیان داشت: گلستان در زمینه رشد مطالعه رتبه اول کشور را دارد، اظهار داشت: در این زمینه هنوز سنجش مطالعه مفید انجام نگرفته است.

علوی گفت: مطالعه مفید می‎تواند باعث ایجاد هنجارهای اثرگذار در جامعه شود.   

انتهای پیام/83001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول