اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تربیت 4.5 میلیون دانش‌آموخته

دانشگاه آزاد نقش کلیدی در ارتقاء شاخص آموزش عالی کشور دارد

رئیس منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تربیت 4.5 میلیون دانش‌آموخته نقش کلیدی در ارتقاء شاخص نرخ پوشش تحصیلی آموزش عالی کشور که یک شاخص توسعه یافتگی جهانی است، ایفا می‌کند.

دانشگاه آزاد نقش کلیدی در ارتقاء شاخص آموزش عالی کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ملک سلیمانی شامگاه دوشنبه در نخستین نشست تخصصی گفتمان نخبگان با محوریت بررسی آموزش عالی استان مرکزی که با حضور 120 نفر از نخبگان، در حسینیه شهدای بیت امام جمعه اراک برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن زیر ساخت‌های لازم و امکانات علمی و پژوهشی و اساتید مجرب و با ایجاد فرصت برای جوانان علاقه‌مند ورود به دوره‌های آموزش عالی نقش بسیار مهمی در توسعه آموزش عالی کشور ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد با داشتن 1.5 میلیون دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و نزدیک به 30 هزار عضو هیئت علمی و 30 هزار کارشناس و کارمند 60 درصد از آموزش عالی کشور را به خود اختصاص داده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک افزود: دانشگاه آزاد با تربیت 4.5 میلیون نفر دانش آموخته نقش کلیدی در ارتقای شاخص نرخ پوشش تحصیلی آموزش عالی که یک شاخص توسعه یافتگی جهانی است نیز بر عهده داشته است.

سلیمانی خاطرنشان ساخت: میانگین جهانی نرخ شاخص تحصیلی آموزش عالی 30.5 درصد است در حالی که بر اساس آمار بودجه سال 78 در ایران این میانگین 24 درصد و پایین‌تر از میانگین جهانی است.

وی در تشریح برخی از امکانات و زیرساخت‌های علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی 400 هزار متر مربع فضای آموزشی، 70 هزار متر مربع فضای ورزشی روباز و مسقف و 13 هزار متر مربع مسجد و نمازخانه با 53 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، 3 هزار و 600 عضو هیئت علمی، 750 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف و یک هزار 350 کارشناس و کارمند فعالیت دارد.

رئیس منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فراهم شدن زمینه‌های مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، علمی و آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: چاپ 5 هزار و 264 مقاله ISI علمی و پژوهشی و ارائه در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی، انجام یک هزار و 132 طرح پژوهشی درون و برون دانشگاهی، چاپ 417 عنوان کتاب و انجام 194 اختراع بخشی از فعالیت‌های علمی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی است که نشان دهنده مشارکت فعال این قشر در نهضت تولید علم و فن‌آوری کشور است.

سلیمانی تهیه برنامه راهبردی برای دانشگاه آزاد اسلامی در استان مرکزی، بازنگری در ساختار دانشگاه، توسعه فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان، ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در واحدهای دانشگاهی، گسترش رشته‌های علوم پزشکی، گسترش ارتباط با صنعت و جامعه و راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای در دوره‌های تحصیلات تکمیلی را از برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با توجه به اهمیت هماهنگی در فعالیت‌های علمی و آموزشی مراکز آموزش عالی استان و ایجاد دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای منطقه‌ای و ملی و ساماندهی فعالیت‌های مراکز آموزش عالی استان بر ضرورت تشکیل شورای راهبردی آموزش عالی در استان تاکید کرد.

رئیس منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد تشکیل شورایی برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را مطرح و خواستار اجرای سند دانشگاه اسلامی شد.

انتهای پیام/87001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول