اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

رهبران و نخبگان مسلمان عاشق انقلاب اسلامی هستند

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه حج را فرصت مناسبی برای ارتباط فرهیختگان شیعی با بزرگان مذاهب اسلامی دانست و گفت: بسیاری از نخبگان و رهبران مسلمان عاشق انقلاب اسلامی هستند ولی ما نتوانسته‌ایم با آنها ارتباط داشته باشیم.

رهبران و نخبگان مسلمان عاشق انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی به تلاش عربستان سعودی برای حاکمیت سیاسی بر کشورهای عربی اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی به دنبال استقلال کشورها از سیطره آمریکایی و غربی است، از همین رو طبیعی است که برخی کشورها از ما عصبانی باشند.

وی به اوج‌گیری چالش میان تشیع و وهابیت اشاره کرد و گفت: علمای عربستان، وهابی و معتقد به شرک تشیع و تکفیر آن هستند که این چالش از سال‌های گذشته با شکل‌گیری وهابیت به وجود آمده است. در واقع در حال حاضر نبرد وهابیت با تشیع به مرحله جنگ رسیده است؛‌ البته گاهی اوقات این برخورد کمتر می‌شود که به دلیل مسائل سیاسی و نوع رفتار شخصی مأموران مربوطه با زائران ایرانی است وگرنه رویکرد آنها تغییر نیافته است.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) تاکید کرد: اگر بخواهیم این تقابل از بین برود باید مرزها را مشخص و در مسائل اعتقادی جنگ را کنار بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه حج فرصت مناسبی برای ارتباط بین فرهیختگان شیعی با بزرگان مذاهب مختلف اسلامی است، ابراز داشت: بسیاری از نخبگان و رهبران مسلمان در سراسر جهان، عاشق انقلاب اسلامی هستند ولی ما متأسفانه نتوانسته‌ایم از محبت و علاقه آنها به ایران و انقلاب اسلامی و سیاست مبارزه با استکبار این رهبران بهره‌ای برده و گامی بلند در تعاملات میان علمای شیعی و اهل سنت برداریم.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: حوزه و روحانیت باید نسبت به این مسئله دقت بیشتری داشته و به ارتباطات بین‌المللی و تعامل با اندیشمندان و بزرگان علمای سایر مذاهب اسلامی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به وجود برخی ظرفیت‌ها در عربستان گفت: با وجود تحجر و خفقان درباره تبلیغ شیعه و حتی سنی که از سوی حاکمیت عربستان سعودی در این کشور حاکم شده است و هیچ مذهبی حق تبلیغ اندیشه‌های خود را ندارد ستارگانی در این کشور هستند که در حال فعالیت دینی و فرهنگی در مبارزه با وهابیت هستند.‌

انتهای پیام/2258/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول