اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌‌دهد

افتخارآفرینی نخبگان قائمشهری و بی‌مهری مسئولان

در حالی که نخبگان قائمشهری با دست پر از آلمان برگشتند که دست‌آورد نخبگان با وجود افتخار آفرینی در جهان مورد توجه مسئولان این شهر واقع نشد.

افتخارآفرینی نخبگان قائمشهری و بی‌مهری مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، پنج جوان مخترع افتخارآفرین قائمشهری که با تیمی هفت نفره در مسابقات جهانی مبتکران و مخترعان نورنبرگ آلمان شرکت کرده بودند با کسب سه مدال نقره، یک برنز و سه دیپلم افتخار به ایران بازگشتند و امروز در قائمشهر از سوی خبرنگاران و خانواده‌هایشان مورد استقبال قرار گرفتند.

این در حالی است که افتخارآفرینی این مخترعان و پژوهشگران در آلمان 12 آبان ماه جاری رقم خورد و مسئولان شهری از آن بی‌اطلاع نبودند ولی اسفناک اینکه تیم استقبال‌کننده از این ستارگان شهر چند تن از خانواده‌ها و خبرنگاران این شهر بودند که برای انعکاس خبر حضور داشتند و دریغ از حضور یک مسئول یا عضوی از شورای شهر که حضور درخشان آنان را تبریک گویند و دسته گلی گردن‌آویز آنها سازند.

بر اساس این گزارش، شاید فرماندار شهر که براساس برنامه قبلی باید در جلسه شهرک صنعتی رستمکلای قائمشهر حضور می‌یافت نتوانست خود را در وقت معین به استقبال این افراد برساند ولی آیا شهر دیگر از  مسئولان خالی مانده است و آیا چه کسی برای دل دوستانی که امروز برای این بی‌توجهی لرزید و جوانی که در جهان می‌درخشد و در شهرش به غایت غریب مانده و آزردگی خاطرش را نهایتی نیست پاسخ روشنی خواهد داشت.

به گزارش فارس، محمدرضا و حسین نجاتی مقدم،حنانه مهدوی ،میلاد محمودیان و آرمان صابری مخترعان قائمشهری بودند که خانم مهدوی و محمودیان به دلیل عدم اخذ ویزا قادر نشدند که در مسابقات حضور یابند.

 مجید تجن‌جاری و محمد رضا نجاتی‌مقدم اختراع سیستم کنترل مدارات برقی با استفاده از سیگنال مغز، حسین نجاتی‌مقدم اختراع سیستم امتیاز دهی کاراته و آنالیز در جهان برای نخستین‌بار، آرمان صابری اختراع دستگاه غذادهی حیوانات به صورت هوشمند، مریم فرخی و میلاد محمودیان اختراع سیستم کنترل مدارات جت‌اسکی، حنانه مهدوی اختراع ثبت ساعت خودروهای فعلی به صورت هوشمند و عباس رضایی مدیر پژوهش و سرپرست تیم اعزامی، اختراع سیستم تصحیح متون برگه‌های امتحانی(چهار گزینه‌ای) را به این مسابقات ارائه کرده بودند.

در این مسابقات که با حضور مخترعان و مبتکران 45 کشور دنیا از تاریخ هشت لغایت 12 آبان سال جاری در شهر نورنبرگ آلمان برگزار شد 3 اختراع سیستم تصحیح متون برگه‌های امتحانی(چهار گزینه‌ای)، سیستم کنترل مدارات برقی با استفاده از سیگنال مغز و سیستم کنترل مدارات جت‌اسکی موفق به دریافت مدال نقره مسابقات شدند.

اختراع ثبت ساعت خودروهای فعلی به صورت هوشمند مدال برنز مسابقات را کسب کرد و سه اختراع سیستم امتیاز دهی کاراته و آنالیز در جهان، اختراع دستگاه غذادهی حیوانات به صورت هوشمند و دستگاه تشخیص رنگ خودرو موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.

به گزارش فارس، در این مسابقات، ایران با 42 اختراع به هشت مدال دست یافت، دو طلا، چهار نقره و دو برنز سهم مخترعان ایرانی بود که تیم هفت نفره مازندران با کسب چهار مدال بهترین و پرافتخارترین تیم حاضر ایرانی در مسابقات آلمان شد.

انتهای پیام/86008/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول