اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان کردستان خواستار شد

پرداخت سهم 3 درصدی اعتبارات پژوهشی نخبگان کردستان

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان خواستار پرداخت سهم 3 درصدی اعتبارات پژوهشی نخبگان توسط دستگاه‌های اجرایی شد.

پرداخت سهم 3 درصدی اعتبارات پژوهشی نخبگان کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صالح ادیبی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و به منظور ساماندهی امور نخبگان در کشور تشکیل شده است.

وی افزود: بدون شک توسعه و تعالی هر جامعه‌ای در گرو توجه به نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه در آن جامعه است و استان کردستان نیز از این امر مستثنی نیست.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان تصریح کرد: هم‌اکنون برای همگان مسجل شده است که عزت و اقتدار ایران اسلامی در گرو حمایت از نخبگان است و در این مسیر نیز دشمنان نظام اسلامی با تمام توان می‌کوشند تا نخبگان کشور را به سوی خود جذب کنند.

ادیبی افزود: فراهم‌ کردن تسهیلات لازم در حوزه پژوهشی و تسهیل تحقیقات و فعالیت‌های علمی برای نخبگان امری مهم و کلیدی برای تعالی این حوزه بوده و امید است دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

وی خواستار تخصیص اعتبارات 3 درصد پژوهشی دستگاه‌های اجرایی به نخبگان استان شد و بر تقویت حوزه پژوهش به عنوان یکی از مهمترین امور در توسعه زیرساخت‌های استان تأکید کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 511 نفر عضو هیئت علمی در سطح مراکز آموزش عالی استان مشغول به فعالیت‌های علمی و پژوهشی هستند که تنها 10 نفر از این افراد به عضویت بنیاد نخبگان درآمده‌اند.

ادیبی افزود: با فراهم‌ شدن تسهیلات لازم شاهد حضور پررنگ‌تر نخبگان استان در حوزه‌های مختلف خواهیم بود و روند توسعه و تعالی استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی همچنین از ایجاد معاونت فرهنگی در این بنیاد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: خوشبختانه بنا بر پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان مبنی بر ایجاد معاونت فرهنگی در این بنیاد شاهد موافقت مسئولان ارشد کشوری در این حوزه بودیم و در آینده نزدیک این معاونت در استان کردستان و سایر استان‌های کشور فعال خواهد شد.

انتهای پیام/79006/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول