اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی:

نشست تخصصی نخبگان حلقه ارتباط دانشگاه‌ و صنعت را ایجاد می‌کند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: برگزاری نشست تخصصی گفتمان نخبگان حلقه ارتباط دانشگاه‌ها و محیط‌های اجرایی، صنعتی و علمی را ایجاد می‌کند.

نشست تخصصی نخبگان حلقه ارتباط دانشگاه‌ و صنعت را ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم شامگاه دوشنبه در اولین نشست تخصصی گفتمان نخبگان با محوریت بررسی آموزش عالی استان مرکزی که در حسینیه شهدای بیت امام جمعه اراک برگزار شد، اظهار داشت: نخبگان باید بتوانند در خصوص مسایل کلیدی کشور و خصوصا استان مرکزی در چنین نشست‌هایی به بررسی، اظهار نظر و گفت‌وگو نشسته و به برنامه توسعه استان بپردازند.

وی تصریح کرد: کمیته علمی گفتمان نخبگان با هدف نزدیک کردن مدیران اجرایی استان با محیط‌های علمی و صاحبان اندیشه تشکیل و نخستین نشست تخصصی گفتمان نخبگان با محوریت بررسی آموزش عالی استان مرکزی با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه برنامه‌ریزی شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی افزود: در کمیته علمی نسبت به شناسایی 20 عضو هیئت علمی برتر در دانشگاه‌های استان اقدام و به منظور انجام مصاحبه تخصصی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و مدیریتی از آنان دعوت به عمل آمد.

ایمانی‌مقدم ادامه داد: پس از انجام مصاحبه‌های تخصصی 6 متن برگزیده و به منظور ارائه در اولین نشست تخصصی گفتمان انتخاب شد.

وی بیان داشت: استان مرکزی با داشتن مراکز صنعتی و دانشگاهی فراوان قطب صنعتی و علمی کشور به شمار می‌آید و با وجود 120 هزار دانشجو و 5 هزار هیئت علمی این ضرورت را ایجاب می‌کند که مطالعات و پژوهش‌هایی که در استان صورت می‌گیرد علمی و بر مبنای هدف باشد.

نماینده تشکل‌های دانشجویی استان مرکزی نیز در این نشست با گلایه از جدی نگرفتن دغدغه‌های دانشجویی و دوری کردن مسئولان از دانشجویان به واسطه مشغله‌ها خواستار توجه مسئولان به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور مسئولان در محیط‌های دانشجویی و پاسخگویی به سوالات آنها شد.

حمید احدی گفت: متاسفانه روند موجود در دانشگاه‌ها و وجود یک نگاه بسته به حضور دانشجویان در مسائل سیاسی و برخوردهای گزینشی مسئولان دانشگاه‌ها با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی باعث رخوت سیاسی در دانشگاه‌ها شده است که این مهم نیازمند اصلاح می‌باشد.

وی بر لزوم توجه بیشتر به روند اسلامی کردن دانشگاه‌ها تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: در اسلامی کردن دانشگاه‌ها بایستی به 4 محور اساتید، دانشجویان، متون و محتوا و قوانین و مقررات به صورت توامان نگریسته شود.

نماینده تشکل‌های دانشجویی استان مرکزی اظهار داشت: در اسلامی شدن دانشگاه‌ها اصلاح جدی محتوای علوم انسانی رخ نداده است و برخی اساتید غرب‌زده در دانشگاه‌ها جولان می‌دهند.

احدی تصریح کرد: متاسفانه مسئولان امر از اسلامی شدن فقط به تفکیک جنسیتی توجه کرده‌اند که این امر با کج سلیقگی‌ها موجب سوء استفاده بیگانگان شده است.

وی بیان داشت: متاسفانه مباحثی چون اقتصاد مقاومتی، تقویت ساختار درونی، سبک زندگی و واکاوی تحولات بیداری اسلامی در دانشگاه‌ها نه تنها در دانشگاه‌ها بلکه توسط دولتمردان نیز مغفول مانده است.

انتهای پیام/87001/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول