اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

پرداخت وام اشتغال به 2 هزار خانوار مددجوی ماهنشانی

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان از پرداخت وام خودکفایی به 2 هزار و 24 خانوار ماهنشانی خبر داد.

پرداخت وام اشتغال به 2 هزار خانوار مددجوی ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان ماهنشان در راستای نیل به اهداف عالیه این نهاد در بحث توانمندسازی مددجویان اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای مددجویان و ایجاد زمینه خودکفایی در آنها یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد است، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش امدادگران و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، این مهم به نحو مطلوبی در شهرستان ماهنشان اجرایی شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد از سال 70 تاکنون افزود: در مدت مذکور به 2 هزار و 24 خانوار ماهنشانی که شامل 7 هزار و 84 مددجو است، وام اشتغال پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه مبلغ هزینه شده در راستای این تعداد وام 97 میلیارد ریال است، اذعان داشت: این وام‌ها بر اساس استعدادهای مددجویان و همچنین مهارت‌هایی که داشتند، پرداخت شده است.

*پرداخت 3،7 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان ماهنشانی طی سال‌جاری

وی در ادامه به اقدامات این نهاد طی سال‌جاری نیز اشاره کرد و گفت: امدادگران ماهنشانی در راستای لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری در بحث خلق حماسه اقتصادی فعالیت‌های چشمگیری را در هفت ماهه گذشته از سال انجام داده‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در مدت مذکور به 72 خانوار ماهنشانی با حجم جمعیتی 252 خانوار وام اشتغال پرداخت شده است، اظهار کرد: مبلغ هزینه شده در راستای پرداخت این تعداد وام 3 میلیارد و 781 میلیون ریال است.

این مسئول در ادامه با اشاره به پایداری طرح‌های اشتغال اجرا شده توسط کمیته امداد افزود: خوشبختانه با اقدامات نظارتی که توسط این نهاد صورت گرفته است از سال 70 تاکنون 607 خانوار مددجوی ماهنشانی خودکفا شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

*ارائه آموزش‌های بلندمدت و کوتاه مدت به مددجویان ماهنشانی

غفاری در ادامه به ارائه آموزش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت به مددجویان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است بر همین اساس ارائه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به جامعه هدف نیز در اولویت برنامه‌های توانمندسازی مددجویان کمیته امداد قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه در هفت ماهه گذشته از سال‌جاری برای 35 مددجوی ماهنشانی دوره‌های آموزشی بلندمدت در رشته‌های خیاطی و آرایشگری برگزار شده است، اضافه کرد: همچنین طی این مدت برای 572 مددجو نیز دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در رشته‌های مختلف شغلی با اعتبار بالغ بر 170 میلیون ریال برگزار شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با اشاره به نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی مذکور تصریح کرد: در برگزاری دوره‌های آموزشی به نیاز بازار کار و اولویت‌های مشاغل خانگی توجه شده است تا حرفه‌آموزان پس از طی دوره‌ و اخذ مدرک تحصیلی مورد نظر به راحتی جذب بازار کار شوند.

*نظارت دوره‌ای بر طرح‌های اشتغال فعال مددجویی در ماهنشان

وی در ادامه به بازدید و نظارت از طرح‌های اشتغال فعال در شهرستان اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای پایداری طرح‌های اشتغال صورت می‌گیرد.

غفاری با بیان اینکه نظارت بر طرح‌های اشتغال در دوره پنج ساله صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تعداد نظارت بر طرح‌ها در سال‌های نخست اجرای طرح به صورت میانگین چهار بار در سال، در سال‌های بعد به صورت سه مرحله در سال و در سال‌های پایانی این دوره پنج ساله دو بار در سال است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان اظهار کرد: نظارت بر طرح‌های اشتغال توسط افراد متخصص در رشته‌ شغلی مرتبط با طرح صورت ‌می‌گیر و ضمن اجرای طرح نیز مشاوره‌های لازم به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول