اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد استان زنجان خبر داد

واگذاری مدیریت مراکز فرهنگی به بخش خصوصی در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مدیریت مراکز فرهنگی در استان زنجان به بخش خصوصی واگذار می‏‌شود.

واگذاری مدیریت مراکز فرهنگی به بخش خصوصی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر مقدم ظهر امروز در مراسم معارفه خود اظهار داشت: فرهنگ فراتر از اقتصاد و سیاست بوده و تکمیل‌کننده این حوزه‏‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جامعه توسعه‌یافته‏‌ای داشته باشیم باید فرهنگ خود را توسعه دهیم، تصریح کرد: توسعه فرهنگ نیز باید به صاحب‌نظران فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر واگذار شود و نباید به عنوان دستگاه‏‌های دولتی به صورت رقیب در مقابل موسسات خصوصی و اصحاب فرهنگ و هنر باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه دلیل وجود مشکلات فراوان با وجود امکانات، انجام موازی‏‌کاری است، اضافه کرد: باید با اعتدال فرهنگی به اقتدار فرهنگی دست پیدا کنیم.

مقدم با اشاره به اینکه اقتدار فرهنگی از اقتدار سیاسی مهم‏تر و بالاتر است، یادآور شد: باید با همکاری و همراهی به این اقتدار دست یابیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر به اقتدار فرهنگی برسیم دیگر تهاجم فرهنگی معنا و مفهومی ندارد، ادامه داد: حفظ حرمت و شخصیت اصحاب فرهنگ و هنر در راستای رسیدن به اقتدار فرهنگی مورد توجه قرار می‎گیرد.

وی با اشاره به توجه به گسترش تشکل‏‌های صنفی در استان زنجان، ابراز داشت: سعی داریم وارد اجرا نشده و تشکل‏‌هایی چون خانه مطبوعات و انجمن‏‌های هنری را تقویت کنیم تا بازوان توانمند بخش فرهنگ و هنر و اداره کل شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مدیریت مراکز فرهنگی را به بخش خصوصی واگذار می‏کنیم، ادامه داد: اقتصاد فرهنگی را از طریق توسعه امور هنری و تشکل‏‌ها رونق می‏‌بخشیم.

مقدم با تاکید بر توجه به فرهنگ بومی استان زنجان، توجه ویژه به مفاهیم و ارزش‏‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی یادآور شد: از آثار فاخر در این زمینه حمایت‏‌های لازم را می‏‌کنیم.

این مسئول خاطرنشان شد: با تشکیل کارگروه‏‌‌های تخصصی از هنرمندان، اصحاب مطبوعات و روحانیون در پیشبرد اهداف استفاده می‏‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: حزب و گروه خاصی مورد توجه وی نبوده و برای همه مردم نه برای حزب خاصی خدمت می‏‌کند.

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول