اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان خبر داد

جذب بیش از 50 درصد مهارت‌آموزان کرمانی در بازار کار

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: بیش از 50 درصد افراد آموزش‌دیده در مراکز فنی و حرفه‌ای استان کرمان جذب بازار کار شده‌اند.

جذب بیش از 50 درصد مهارت‌آموزان کرمانی در بازار کار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یک هزار و 500 استاندارد داریم و انواع آموزش‌های فنی و ... در این مراکز آموزش ارائه می‌شود.

وی افزود: ما بعضی از آموزش‌ها را به صورت سفارشی آموزش می‌دهیم و اکثر کسانی که آموزش می‌بینند، وارد بازار کار می‌شوند.

ابراهیمی‌نژاد ابراز داشت: در چهاردهمین مسابقات ملی مهارت که در ایران برگزار شد، سه نفر به نام‌های علیرضا عبدالکریمی در رشته الکترونیک، محمدمهدی صافی‌زاده در رشته طراحی مهندسی مکانیک و مهرداد بخشی‌زاده در رشته نقاشی خودرو مدال نقره کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان بیان کرد: همچنین 11 نفر دیگر به نام‌های معین سالاری و علی اسلامی در رشته طراحی فضای سبز، امیررضا نعمت‌اللهی در رشته صافکاری بدنه خودرو، رضا شهاب‌الدینی در رشته فناوری اتومبیل، امین ایراندوست در رشته فناوری طراحی گرافیک، رعنا خواجه در رشته فناوری مد، محمدجواد اسلامی در رشته لوله‌کشی و گرمایشی و مبین امجدی در رشته کنترل صنعتی موفق به کسب دیپلم افتخار در مسابقات کشوری مهارت شدند.

ابراهیمی‌نژاد با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد، عنوان کرد: مرحله شهرستانی با حضور 513 نفر در خرداد ماه سال جاری در شهرستان‌های استان کرمان که دارای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هستند، برگزار شد که نفرات برتر این مرحله در مسابقات استانی شرکت کردند.

وی بیان داشت: در مرحله استانی مسابقات ملی مهارت 119 نفر از سراسر استان کرمان شرکت کردند که در تاریخ 14 و 15 خردادماه سال جاری به صورت متمرکز در شهر کرمان برگزار شد و از این بین 19 نفر به مسابقات کشوری ملی مهارت راه یافتند.

این مسئول ابراز داشت: مسابقات کشوری ملی مهارت در تاریخ پنج تا هشت آبان ماه سال جاری در مرکز تربیت مربی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزار شد.

ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد: ما از سراسر استان کرمان نیروهای ماهر را کشف می‌کنیم و آموزش‌های لازم را به آنها می‌دهیم و آنها را به مسابقات اعزام می‌کنیم و بسیاری از جوانانی که مهارت‌ها و استعداد لازم را دارند بدون اینکه در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌ باشند در این مسابقات شرکت می‌کنند و بعد از قبولی در آزمون توسط مربیان مجرب مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود و آنها به مسابقات کشوری و حتی بین‌المللی می‌توانند اعزام شوند.

وی گفت: آموزش‌هایی که در مراکز فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود، بزرگترین مشکلات کشور که در صنعت، خدمات و ... به ویژه در بحث اشتغال در سراسر کشور وجود دارد را برطرف می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان افزود: بودجه ما بیشتر از سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری کاهش یافته است به طوری که بودجه آموزشی ما که ماهانه 160 میلیون بوده به 59 میلیون در ماه کاهش یافته است، یعنی به کمتر از یک‌سوم رسیده است.

ابراهیمی‌نژاد اذعان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی کشور نجات‌بخش اقتصاد کشور هستند و صنعت را تقویت می‌کنند، تحریم‌ها را دور می‌زنند، وسایل مورد نیاز کارخانه‌ها را به وسیله دانشی که کسب کرده‌اند می‌سازند و صادرات را افزایش می‌دهند.

وی افزود: در هر اداره یا سازمانی که بودجه کم می‌شود، نباید در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کم شود و اگر کم شود این امر به معنی خدمت کردن به دشمن است.

ابراهیمی‌نژاد گفت: بیش از 50 درصد افرادی که آموزش‌های لازم را در مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان کرمان فرا گرفته‌اند در بازار کار مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام/80018/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول