اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای گیلان خبر داد

کسب 3 مدال رنگی کارآموزان گیلان در مسابقات ملی‌مهارت کشور

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از کسب سه مدال طلا، نقره، برنز و دو دیپلم افتخار کارآموزان این آموزش در مسابقات ملی‌مهارت کشور خبر داد.

کسب 3 مدال رنگی کارآموزان گیلان در مسابقات ملی‌مهارت کشور

رسول شمشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت کشور در استان البرز اظهار کرد: در این مسابقه گیلان موفق به اخذ یک مدال طلا، یک نقره، یک برنز و دو دیپلم افتخار شده است.

وی با اشاره به مدال‌آوران کارآموز در مسابقات مذکور افزود: احمدرضا ملاپور، محمد فلاح و خانعلی‌زاده از گیلان به ترتیب موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند.

این مسئول ادامه داد: مدال‌آوران مسابقات ملی‌مهارت  در سال‌های 93-92 باید با یکدیگر به رقابت بپردازند تا از بین آنها شایسته‌ترین افراد برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت سال 2015 در برزیل انتخاب شود.

وی با اشاره به نقش موثر گیلان در این دوره از مسابقات  متذکر شد: در این دوره از مسابقات گیلان به عنوان عضو کمیته فنی و نظارتی بر عملکرد پنج کارگاه جوشکاری، ساخت و تولیدی، جواهرسازی، شیرینی‌پزی و آشپزی نظارت داشته است.

به گفته شمشادی، در این دوره از مسابقات ملی ‌مهارت  استان‌ها در 28 رشته حضور یافتند که گیلان در تعدادی از این رشته‌ها شرکت داشته است.

وی گفت: امیدواریم با تلاش مضاعف بتوانیم در سال‌های آینده  شاهد حضور گسترده تیم گیلان در تمام بخش‌های مسابقه باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان اضافه کرد: ایران در مسابقات جهانی 2013 مهارت کشور به لحاظ اخذ مدال طلا در رتبه پنجم جهان و از نظر تیمی در رده چهارم دنیا قرار گرفته است.

وی ورود به دانشگاه بدون کنکور، اجرای طرح سرباز مربی، اهدای وام‌های طولانی مدت و... را از جمله مزایای در نظر گرفته شده برای مدال‌آوران در مسابقات جهانی مهارت 2015 ذکر کرد.

*تجلیل مدال‌‌آوران در برج میلاد با حضور رئیس مجلس

شمشادی از تجلیل مدال‌آوران مسابقات مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: روز شنبه آینده با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از نمایندگان مجلس از جمله گیلان از مدال‌آوران مسابقات ملی‌مهارت در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تجلیل می‌شود.

وی درباره برگزاری آزمون مربوط به صنعت ساختمان و تفاهمنامه مشاغل خانگی یادآور شد: این دو آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخه 16 و 17 آبان جاری در 16 حوزه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان افزود: در آزمون روز پنجشنبه 16 آبان جاری یک‌هزار و 296 نفر شامل 630 نفر آقا در حوزه صنعت ساختمان و 666 نفر آقا و خانم در آزمون تفاهمنامه شامل مشاغل خانگی از جمله گلیم‌بافی و ... با هم به رقابت می‌پردازند.

وی به آزمون روز جمعه اشاره کرد و متذکر شد: در آزمون روز جمعه 17 مرداد جاری نیز 9 هزار و 492 نفر حضور می‌یابند که از این تعداد 5 هزار و 579 نفر خانم و 3 هزار و 913 نفر آقا در 19 حوزه آزمون گیلان و با حضور یک ناظر کشوری رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/2300/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول