اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای سمنان صورت گرفت

تجلیل از برگزیدگان سمنان در چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت

طی مراسمی با حضور مسئولان آموزش‎ فنی و حرفه‎ای استان سمنان، از برگزیدگان این استان در چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت، انتخابی مسابقات جهانی برزیل تجلیل شد.

تجلیل از برگزیدگان سمنان در چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان، در این مراسم از 42 نفر از برگزیدگان و دست‎اندرکاران این دوره از مسابقات با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر به عمل آمد.

ابراهیم محمودی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان در این مراسم بیان داشت: کسب شش دیپلم افتخار در چهار رشته و ارتقای شش پله‎ای استان سمنان در میانگین امتیاز تیمی نسبت به سال گذشته، حاصل تلاش تیم نخبگان مهارتی استان سمنان در این دوره از مسابقات است.

وی ادامه داد: استان سمنان در میانگین امتیازات کسب شده تیمی 486/81 امتیاز و در میان 31 استان رتبه 22 را کسب کرد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان گفت: مقام‎آوران چهاردهمین مسابقات ملی مهارت کشوری از استان سمنان شامل مرضیه صادقی در رشته آشپزی، سیدحسین مهدوی‎لله‎لو در رشته جواهرسازی، دانیال مجری‎سازان‎طوسی، اتابک گل‎محمدی‎کلانتری و احمد نوروزی در رشته ساخت و تولید تیمی و راضیه تاجیک در رشته فناوری مد (خیاطی) توانستند دیپلم افتخار کسب کنند.

محمودی افزود: 15 کارآموز از استان سمنان به مرحله کشوری چهاردهمین مسابقات ملی مهارت راه یافتند، که از این تعداد سه نفر خانم و 12 نفر نیز مرد است که این تعداد در 13 رشته شامل آجرچینی، جواهرسازی، خیاطی (فناوری مد)، قنادی (شیرینی‎پزی)، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، فناوری طراحی گرافیک، ساخت و تولید (تیمی سه نفره)، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC و صاف‎کاری خودرو به رقابت پرداختند.

وی افزود: مرحله کشوری این مسابقات با حضور 575 نفر که 501 نفر مرد و 74 نفر نیز خانم هستند از پنجم تا هشتم آبان ماه در مرکز تربیت مربی و پژوهش‎های فنی و حرفه‎ای، مرکز 9 دی، مرکز شماره یک شهید خدایی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان البرز برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان همچنین اظهار داشت: تشکیل شبکه ملی نخبگان مهارتی در کشور با هدف بهره‎مندی از نخبگان مهارتی در بخش‎های مختلف اقتصادی کشور که به این منظور طرح معرفی و هدایت استعدادهای مهارتی تحت عنوان «مهام» به بنیاد ملی نخبگان پیشنهاد شد از دیگر ویژگی‎های این دوره از مسابقات بود.

محمودی با تأکید بر ضرورت استفاده از تجارب استان‎های موفق تصریح کرد: جهت استفاده از تجارب استان زنجان که در این مسابقات رتبه اول تیمی را کسب کردند، یک اکیپ 10 نفره اعزام می‎شود تا از تجارب آنها استفاده و این مسابقات را گفتمان فرهنگی، علمی قرار دهیم.

وی حضور کارشناسان و داوران خارجی از کشورهای آلمان و سوییس در رشته‎های کابینت‎سازی و مکاترونیک به منظور ارتقای سطح داوری و ارزیابی این مسابقات را از ویژگی‎های چهاردهمین مسابقات ملی مهارت برشمرد.

این مسئول افزود: برگزاری جشنواره مهارت با برگزاری نمایشگاه عمومی با عرضه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‎ای استان‎ها و نمایشگاه تخصصی با حضور فعال مراکز تولیدی، صنعتی و اصناف و گذر مهارت شامل آموزش‎های کپسولی (آموزش‎های چند ساعته) در رشته‎های طراحی دوخت، صنایع غذایی، صنایع چرم، صنایع دستی، گوهرتراشی و جواهرسازی مهره‎ای، هنرهای چوبی، سبدبافی، گل‎های مصنوعی، پیرایش‎گر مردانه، تزئینات محصول محور و ... در محل برگزاری مسابقات از جمله ویژگی‎های چهاردهمین مسابقات ملی مهارت بود که استان سمنان نیز به ارائه محصولات بازارمحور کارگاهی و دستاوردهای کارآموزی خود در این نمایشگاه پرداخت.

شایان ذکر است؛ سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را در کشور برگزار کرده و برگزیدگان آن را جهت شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یک بار در یکی از کشورها برگزار می‎شود، اعزام می‎کند.  

گفتنی است؛ برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور برزیل برگزار می‎شود، اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/2249/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول