اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دارنده طلای مسابقات ملی مهارت:

اشتغال‌زایی جوانان با شرکت در مسابقات ملی مهارت فراهم می‌شود

دارنده ملال طلای چهاردهمین دوره از مسابقات ملی مهارت گفت: مسابقات ملی مهارت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که این مسابقات سبب مهارت‌افزایی جوانان و فراهم‌سازی بستر‌های اشتغال برای این افراد می‌شود.

اشتغال‌زایی جوانان با شرکت در مسابقات ملی مهارت فراهم می‌شود

امیرحسین حیدری‌زاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در رشته برق صنعتی تحصیل می‌کنم، اظهار کرد: در نیمه دوم سال تحصیلی با مسابقات ملی مهارت آشنا شدم، البته در ابتدا علاقه‌ای به حضور در این مسابقات نداشتم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارت هر ساله بین دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، اضافه کرد: ابتدای امسال مرحله شهرستانی این مسابقات برگزار شد که پس از حضور در این مرحله رتبه نخست را به دست آوردم.

دارنده مدال طلای چهاردهمین دوره از مسابقات ملی مهارت با تاکید بر اینکه یک هفته پس از مرحله شهرستانی این مسابقات در مرحله استانی مسابقات ملی مهارت شرکت کردم، تصریح کرد: در این مرحله نیز رتبه نخست را به دست آوردم، سپس از فنی و حرفه‌ای استان با من تماس گرفته شد تا در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت شرکت کنم.

وی با بیان اینکه برای حضور در مسابقات ملی مهارت تا حدودی تردید داشتم، چرا که این مسابقات در سطح بالایی برگزار می‌شود، ادامه داد: مرحله شهرستانی این مسابقات به صورت کتبی و مرحله استانی و کشوری مسابقات ملی مهارت به صورت عملی برگزار می‌شود.

حیدری‌زاد با اشاره به اینکه اگر چه مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت بسیار سخت است، اما برای حضور در این مسابقات نا‌امید نشدم و با تلاش و تمرین بسیار در این مسابقات شرکت کردم، تاکید کرد: در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت با 31 نفر از سراسر کشور در رشته تأسیسات الکتریکی به رقابت پرداختم.

وی با تاکید بر اینکه تمام شرکت‌کنندگان از سطح مهارتی بسیار بالایی برخوردار بودند، افزود: اما با تلاش و تمرین بسیار توانستم مؤفق به کسب مدال طلا در این مسابقات شوم.

دارنده مدال طلای چهاردهمین دوره از مسابقات ملی مهارت در پاسخ به این سؤال که آیا در مرحله جهانی این مسابقات نیز شرکت می‌کنید یا خیر، گفت: طی دو سال گذشته به دلیل تحریم‌های حاکم بر کشور، مهارت‌آموزان نتوانسته‌اند در مرحله جهانی این مسابقات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه رشته تأسیسات الکتریکی تحریم شده بود، اظهار کرد: در صورت برداشته شدن تحریم‌ها در مرحله جهانی این مسابقات شرکت می‌کنم.

حیدری‌زاد با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارت به صورت علمی و عملی برگزار می‌شود و به این دلیل سطح مهارتی افراد را افزایش می‌دهد، ادامه داد: مسابقات ملی مهارت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که این مسابقات سبب مهارت‌افزایی جوانان و فراهم‌سازی بستر‌های اشتغال برای این افراد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای سطح مهارتی جوانان از مهم‌ترین نیاز‌های امروز کشور است، تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، به غیر از علم به پنجه‌های مهارتی نیز نیاز داریم.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول