اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

مهارت‌آموزی به یک گفتمان تبدیل شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به مهارت‌آموزی در کشور گفت: مهارت‌آموزی باید به یک گفتمان تبدیل شود.

مهارت‌آموزی به یک گفتمان تبدیل شود

امیر خجسته امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به افتخارآفرینی جوانان همدان در چهاردهمین مسابقات ملی مهارت اظهار داشت: کسب دو مدال طلا و یک نقره توسط تیم استان همدان در چهاردهمین مسابقات ملی مهارت امری حائز اهمیت و قابل توجه است.

وی گفت: مسابقات ملی مهارت باید بستری برای شناسایی جوانان نخبه و ماهر ایران اسلامی باشد چراکه برگزیدگان آن یکی از بازیگران اصلی فرآیند کارآفرینی هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: از طریق ایجاد و افزایش مهارت‌ها و مهارت‌سازی در کشور، می‌توان برای رسیدن به جایگاه نخست در منطقه و بلکه جهان نقش کلیدی و حساسی را ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی باید به یک گفتمان تبدیل شود، تأکید کرد: نخبگان مهارتی می‌توانند در این راستا عملکرد مؤثری داشته باشند.

خجسته بیان داشت: کارآفرینی، تولید و انتقال فناوری، اشتغال پایدار، تولید فراملی، کار شایسته، توسعه فضای کسب و کار و ارتقای توانمندی‌های فناوری به عنوان زنجیره‌ای به هم پیوسته در مسیر حرکت به سمت توسعه پایدار، مستلزم داشتن نیروی انسانی ماهر و به‌کارگیری آنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه قهرمان ملی کسی است که اشتغال ایجاد کند، گفت: امروز نیروی کار وسیعی داریم و سبقه جمعیتی ما هنوز جوان است که این نیروی کار جوان نیازمند سرمایه‌گذاری‌های مختلف در امور تولیدی است تا شغل مناسب و کرامت پیدا کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برای سرمایه‌گذاری باید فضای کسب و کار و رونق اقتصادی در کشور به وجود آید و همه بخش‌ها در این زمینه با یکدیگر همسو باشند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص ایجاد فضای رونق اقتصادی تأکید کرد: اگر در کشور فضای کسب و کار را رونق ندهیم و زمینه را برای سرمایه‌گذاری تسهیل کنیم، در آن صورت جهش اقتصادی ممکن نیست.

خجسته توجه به آموزش‌های مهارتی را یکی از الزامات تحقق اشتغال پایدار تحقق و حرکت به سمت شاخص‌های توسعه دانست.

وی ادامه داد: آموزش نیروی انسانی ماهر و تکنسین در سطوح مختلف کاردانی فنی، مهندسی فناوری، مهندسی فناوری ارشد و مهندسی فناوری خبره، موجب تحول بزرگی در بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: تحقق شعار حماسه اقتصادی، نیازمند توجه به نیروی انسانی و صیانت از آن است که آموزش‌های مهارتی یکی از بسترهای تحقق آن به شمار می‌رود.

وی ضمن اعلام حمایت از برترین‌های چهاردهمین مسابقات ملی مهارت اظهار داشت: مجلس آمادگی کامل برای تسهیل کار آموزشگاه‌ها و تشویق آنها را دارد به نحوی که کار آنها گردش اقتصادی مطلوب داشته باشد.

انتهای پیام/89002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول