اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد

رشد 55 درصدی منابع کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 622 هزار جلد در کتابخانه عمومی خراسان جنوبی وجود دارد که نسبت به مشابه سال گذشته 55 درصد رشد داشته است.

رشد 55 درصدی منابع کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب صبح امروز در مراسم بازدید از کتابخانه شهید سعیدی بیرجند اظهار کرد: یکی از بهترین سازمان‌هایی که رسالت اطلاع‌رسانی را در بین حوزه‌ها به نحو احسنت انجام داده نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

وی ادامه داد: وجود کتاب و کتابخانه در جامعه یک سرمایه بوده و هزینه نیست.

عضویت 50 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی افزود: با تلاش کتاب‌داران و توجه مسئولان بسیاری از شاخص‌ها ارتقاء یافته است.

قریب با بیان این‌که تعداد اعضای کتابخانه‌ها در خراسان جنوبی نسبت به سال‌های گذشته رشد 45 درصدی یافته است، تصریح کرد: در سال گذشته 33 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بوده که این رقم امسال به 50 هزار نفر رسیده است.

وی از رشد 55 درصدی منابع کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته 400 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی وجود داشته و این رقم در حال حاضر به 622 هزار جلد کتاب رسیده است.

فعالیت 126 نیروی انسانی در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان این‌که تعداد نیروی انسانی در کتابخانه‌ها افزایش داشته است، یادآور شد: سال گذشته 86 نفر نیروی انسانی در کتاب‌خانه‌های عمومی استان مشغول به کار بوده‌اند.

قریب ادامه داد: در حال حاضر با استخدام نیروهای جدید در کتابخانه‌های روستایی 126 نفر در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که کشور ایران از لحاظ مطالعه کتاب نسبت به برخی از کشور‌ها در جایگاه پایینی قرار دارد و باید تلاش کنیم تا این مشکل مرتفع شود، متذکر شد: امروزه باید توجه بیشتر به مقوله فرهنگی شود.

هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها دغدغه‌ اصلی کتابداران است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان این‌که یکی از دغدغه‌های کتابداران بحث هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها است، تصریح کرد: با توجه به این‌که در سطح استان 11 شهرداری فعالیت می‌کنند ولی هیچ‌گونه کمکی به کتابخانه‌ها از سوی این سازمان‌ها نشده است.

قریب افزود: فضای فیزیکی کتابخانه‌ها مناسب نبوده و نیاز به وجود فضای بزرگتری داریم.

وی از برگزاری جشنواره خیران کتابخانه‌ساز تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با کمک مسئولان، مردم و خیران می‌توان مشکل کوچک بودن فضای کتابخانه‌ها را رفع کرد.

وجود بیش از 22 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های درمیان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان این‌که در بیرجند 15 باب کتابخانه وجود دارد، یادآور شد: در این کتابخانه‌ها 142 هزار و 705 جلد کتاب برای استفاده افراد وجود دارد.

قریب ادامه داد: همچنین 9 هزار و 898 نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

وی اذعان داشت: در حال حاضر سه باب کتابخانه عمومی با 402 نفر عضو در خوسف فعال بوده که دارای 19 هزار و 159 نسخه کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان این‌که پنج باب کتابخانه عمومی در درمیان با عضویت یک‌هزار و 707 نفر وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این کتابخانه‌ها 22 هزار و 788 جلد کتاب وجود دارد.

انتهای پیام/69021/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول