اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه‌ محرم و صفر اجرا می‌شود

بازخوانی واقعه کربلا با 20 برنامه شاخص در تویسرکان

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تویسرکان گفت: آموزش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محوریت قیام عاشورا در ماه محرم و صفر در قالب 20 عنوان برنامه شاخص در حال اجراست.

بازخوانی واقعه کربلا با 20 برنامه شاخص در تویسرکان

مریم خراسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با تسلیت شهادت امام حسین (ع) و یارانش با تاکید بر این‌که درونی‌سازی فرهنگ عاشورا از سنین پایه اثرگذاری بالایی خواهد داشت، اظهار داشت: الگوپذیری فطری در کودک و نوجوان و نتیجه غناپذیری ماندگار و تحول‌زا در این قشر ضرورت امر را در معرفی این رویداد تاریخی افزون می‌کند.

وی با اشاره به این‌که واکاوی واقعه کربلا و بیان درس‌های این نهضت حسینی برای کودکان و نوجوانان، بصیرت آن‌ها را افزایش می‌دهد، افزود: معرفی کودکان و نوجوانان و نقش اهمیت آن‌ها در حادثه کربلا از برنامه‌های هدفگذاری شده در این مرکز است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تویسرکان با بیان این‌که تلاش می‌کنیم در طرح‌های مختلف کودکان را با کربلا و چرایی واقعه عاشورا آشنا کنیم، ادامه داد: مربیان با ارائه طرح‌ها و برنامه‌ به شکل‌های متفاوت و متناسب، چگونگی فرآیند رخداد نهضت عاشورا را به زبان کودکانه آموزش می‌دهند.

وی عنوان کرد: آموزش‌های کانون با محوریت قیام عاشورا به منظور شناخت واقعه کربلا از زوایای مختلف در مدت ماه محرم و صفر در قالب 20 عنوان برنامه شاخص در حال اجراست.

خراسانی افزود: به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در تویسرکان حرکت امام حسین (ع) از مکه به کربلا، روز عاشورا و شهادت علی‌اصغر (ع) و ... به صورت تصویر به همراه نوشته تشریح می‌شود.

وی پرده‌خوانی، مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی، بیان اهداف و احادیثی از امام حسین (ع)، معرفی روز عاشورا، نوشتن دل‌نوشته‌ را از جمله فعالیت‌های برنامه‌های کانون برشمرد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تویسرکان با اشاره به برپایی تکیه حضرت ابوالفضل (ع) عنوان کرد: کاروان از جنس نور با هدفی معین در چارچوبی دقیق به معرفی همه شخصیت‌های برجسته در تاریخ رویداد کربلا می‌پردازد.

وی به برگزاری مسابقه «ای کاش در کنارت بودم تا ...» اشاره کرد و معرفی کتاب‌ با موضوعیت چهره‌های قیام حسینی، نقاشی با عنوان نهضت عاشورا، خطاطی زیبا‌ترین جمله در مورد شخصیت امام حسین (ع) را بخشی دیگر از برنامه‌های کانون عنوان کرد.

خراسانی تاکید کرد: برنامه‌های شاخص در مناسبت‌های مختلف از آغاز محرم با هدف اتصال حماسه حسینی به حماسه خمینی و با هدف تقویت روحیه معنویت و مبارزه با ظلم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تویسرکان در طول سال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/89010/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول